Jump to content

Trenger hjelp med å få start på sierran


alelys

Recommended Posts

Tenningsforsterkeren får ikke beskjed om å gi gnist på den grønne ledningen fra hjernen.

Da bör du sjekke / bytte veivsensoren for det er ikke sikkert at ECU vet at veiven roterer. "Trigger 1" som det også kalles er den soleklart viktigste av alle sensorene. Uten denne tror ECU at motoren står helt i ro uansett hva man holder på med. 

Bruker den grønne som gikk inn på gr.A coilen som signal inn til tenningsforsterkeren :)

Det er den rette måten å styre en tenningsforsterker på. Sjekk om det er signal på ledningen som kommer fra ECU og gir signal inn på den originale tenningsmodulen. 

Edited by RS 1000
  • Like 1

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Litt pjatt. 

Vi har gjort mye rart. En gang skulle vi teste med ekstra mye fortenning på en lavkompCosworth med vanlig hvermansen chip. Veivsensoren ble flyttet maks mot klokken, men dette var langt fra nok. Hmm. Hva nå?

 

En stor skive med 8 stk. M6 bolter ble laget og montert på fremsiden av det ene kamdrevet. Brakett ble laget og en veivsensor ble plassert på denne og koblet til ledningsnettet. Dette funket godt og man kunne löfte tenningskartet til nye höyder med forbedret akselerasjon som resultat. 

 

Poenget er at ECU må ha en eller annen type fungerende trigger 1. uansett hvor signalet kommer fra. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nytt ledningsnett på plass, org. Tenningsforsterker ny. Nye foringer i bakstilling osv.

 

Lurer på om det kanskje var den org. Tenningsforsterkeren som var def. For den var løs ifra kjøleplaten sin :)

 

Det er 2 ting som ikke fungerer nå, som jeg håper andre her funnet ut av eller vet om. Temperaturen i instrumentpanelet virker ikke.

Og jeg ledningnettet inneholdt ikke lesning til oljetrykkssensoren så den måtte jeg legge opp selv, men lampen lyser ikke når tenningen er på og motoren av, så jeg antar at den ikke fungerer heller?

Link to comment
Share on other sites

Nytt ledningsnett på plass, org. Tenningsforsterker ny. Nye foringer i bakstilling osv.

 

Lurer på om det kanskje var den org. Tenningsforsterkeren som var def. For den var løs ifra kjøleplaten sin :)

 

Det er 2 ting som ikke fungerer nå, som jeg håper andre her funnet ut av eller vet om. Temperaturen i instrumentpanelet virker ikke.

Og jeg ledningnettet inneholdt ikke lesning til oljetrykkssensoren så den måtte jeg legge opp selv, men lampen lyser ikke når tenningen er på og motoren av, så jeg antar at den ikke fungerer heller?

Hvis du legger ledningen som går inn på oljetrykksbryteren til jord så skal lyset lyse. Hvis ikke er det enten brudd i ledningen mellom oljetrykksbryteren og pären i instrumentpanalet eller så får ikke pären 12V når tenningen står på. 

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Kor kjøpte du ledningsnettet? Meiner blå og brun skal ver til hjernen og så ein singel ledning må klippest frå orginalnettet og loddest på sensoren til vanntemp i dasj

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Ut ifrå bilda på burtonpower så er det ein gul ledning som skal på vanntemp til dasj, er ein sånn liten sensor 1-2 cm frå den blå under innsug.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Skal vell gå an og legge den til jord og få nåla til og sprette opp. Vist ikkje sensoren er ødelagt, dei tåler ingenting. Er den 4 min som står i no og alikavel står den på kokepunktet når den er driftsvarm. Er alle sikringene i på nye koblingsboksen? Evt dårlig kontakt i der du har lodda opp nye nettet mot bilnettet?

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Lekasjen er invendig, oljen kommer ut drenshull fra inne med phase sensoren :P

 

Men tror grunnen er for mye olje på motoren, da den nye peilepinnerøret mitt ikkje var helt nede i blokken :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Er nok ikkje oljemengda som er problemet, eg har altid litt over maksimum på mine motorer.

 

Setter meir ein knapp på oljeåndinga, du kan ta ein komp test og ein leak down test så får du nok svaret ditt der.

  • Like 1

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett så nøye på åndinga, men det kommer 2 grove slanger fra hver side av bunnpannen opp i en slek oljeåndingsak med filter og en mindre slange jeg antar er retur.

Og en tredje fra toppen og ut til et åpebt filter ved blinklyset.

Kommer ingen blåsing fra slangene :)

 

Har vasket litt nå, håper på å se mer nøyaktig hvor d kommer ifra, ser ut som d kan komme fra flere plasser :P

Et eldre bilde, ser slangen fra toppen, og ordninga ma crom/alu tanken mellom innsuget og dempertårnet.0de2bf262e25ce84a2b81098a19643f2.jpg

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...