Jump to content

EGR, blokkering


Guest

Recommended Posts

Skal blokkere EGR med ei plate.

Tenkte å kjøpe et ferdig sett (plate + 2×pakning) på ebay for å slippe å tilpasse selv. Finner imidlertid kun til 90 og 110hk. Transiten min er 75hk.

 

Eksempel:

https://www.ebay.co.uk/itm/18-EGR-valve-Blanking-Plate-Gasket-for-FORD-FOCUS-MONDEO-TRANSIT-1-8-TDDi-TDCi/181333485846?fits=Car+Make%3AFord%7CModel%3ATransit+Connect&hash=item2a38516916:g:NsEAAOSwYGFUy9O4

 

Hva er det jeg ikke har forstått? Er det ikke mulig eller riktig å blokker en modell med 75hk?

Event. om noen vet hvor på nett dette kan kjøpes.

 

Ford Transit Connect 2007mod. 1,8L, 75HK Diesel

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gjort endel søk i forhold til EGR og blokkering med plate. Er bortimot sikker på at ferdiglagde deksler som er tiltenkt 90 og 110hk også vil passe til åpningen på en med 75hk, reint fysisk. Men hvorfor 75hk ikke er listet opp sammen med 90 og 110hk, har jeg ikke peiling på. Siden jeg kun er en hobbymekaniker er det klart mye med EGR og blokkering jeg ikke har kunnskap om, så kommer litt til kort på dette her.

Vurderer allikevel å sette inn ei blokkeringsplate for å prøve å bli kvitt en feilmelding. Hadde en diagnose på dette lysende motorikonen i dashbordet tidl. så har blitt konstatert at det er nevnte EGR-problem. Har også forsøkt rensing, delvis.

 

Noen som vet om jeg absolutt ikke burde blokkere, siden det er 75hk. Eller skal det normalt ikke være noe krise å teste ut dette.

 

Tenker det kan være dumt å kjøre rundt med den varsellampa aktiv i tilfelle det skulle oppstå et annet motorproblem i framtiden, av mer kritisk karakter, som også gir feilmelding via samme lampe. Vil da ikke være i stand til å få med meg det.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Ser tråd er 1 år gammel, men pytt.

 

Jeg monterte på min 75 hester, opplevde lugging / fjusking ved pådrag fra lavt turtall. låg jeg i 80 i 5 gir og gav full gass, så lugget den. 

Fjernet plata og helt jevnt drag igjen. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Takker så mye for svar.

Har ikke fått forsøkt med ei blendeplate ennå, men da vet jeg hvordan det sannsynligvis vil fungere i praksis.

Forsøkte du blendeplate for å få bort feilmelding? Om så er tilfelle, forsvant feilmeldingen den tida plata var montert?

 

Ser det er en annen tråd tråd her og da en mulig løsning. En som bytta kun styringa til EGR, og det resulterte i at feilmelding ble eliminerte. Noe usikker på hva som menes med styring tilknyttet EGR, men regner med det er den elektroniske delen/koblingen som sitter på selve EGR'n...

 

Hadde EGR demonterte tidligere å var ingen merkbare feil. Beveget seg helt jevnt og fint.

Tror jeg må forsøke dette, når jeg finner ut hva styringa til EGR helt konkret innebærer, og om denne kan kjøpes separat.

 

Takker igjen for svar.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei!

Delen til høgre er styringa. jeg byttet denne fra et komplett innsugsmanifold jeg kjøpte, og alle varsellamper forsvant. har i ettertid vert inne med diagnose og fjernet feilkoder. usikker om de har komt tilbake noen, men har ingen problemer med EGR som jeg merker nå. 

u5arevyp.jpg

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...