Jump to content

Premiert utstilling Våler 2018. Trenger dommere for en tidligere premieutdeling.


and

Recommended Posts

Premiert utstilling vet jeg det er noen av dere som liker.

Jeg vet også at de fleste av dere vil ha en premieutdeling tidligere på dagen enn hva vi praktiserer.

Det vil jeg også. Så da lurer dere kanskje på hvorfor vi ikke bare gjør det?

 

Og jeg skal svare.

Jeg har hatt rollen som klubbleder siden 2015sessongen, og ville ha utstilling opp på nivået som andre merkeklubber har.

Så vi har fått til en rutine på premieringsklasser.

Å lage en struktur på premieringen var den lette jobben. Den vanskelige som i tidkrevende er bedømmingen.

 

Nå er det slik at de fleste andre merkeklubber har bedømming kl 12 -14 med premieutdeling kl 15.

Det skulle være oss også, men det går ikke da det ikke er den store interessen for å være dommer når vi spør.

Så da blir det til at jeg må ta den rollen sammen med nærmeste ledig person.

Men jeg sitter i innsjekk, og har ikke ledig tid før kl 14-15. Det er altfor sent til å begynne bedømming.

 

I år er det 10 års jubileum for FCN på Vålerbanen, og utstilling fortjener et løft som vi ikke klarer uten hjelp.

Det kan kanskje virke skummelt å ta rollen som dommer. Det trodde jeg selv i 2015 for jeg kan ikke huske sist jeg kjøpte bilvaskutstyr.

For her går det i varebiler, og selvvask i hall uten medbrakt. Men jeg vet hva som er hel bil, og kan stå for den premieringen som gjøres på FCNtreffene selv om tiden ikke er optimal.

 

Så hvor er du som liker å dømme/vurdere biler?

Jeg ser deg på nettet i Fordgrupper hvor du fyller ferdig takstskjemaet basert på et par uskarpe annonsebilder. Hvorfor ikke gjøre det live?

Andre merkeklubber klarer å få gjennomført dette mellom kl 12-15 så hvorfor ikke FCN?

 

Kanskje synes du vi ikke har riktige klasser? De vi har er ikke hogd i sten, men å premiere felg er ikke oss, men kanskje deg?

En ting er sikkert. Slik det er i dag er vi altfor trege, men vi vet heldigvis bedre enn å premiere ukegamle demobiler eller lage en Classicklasse https://vacn.no/forums/topic/286544-tilbakemeldingstr%C3%A5d-utstilling-vacn-v%C3%A5ler-2018/?page=2

Classic er nok ikke noe vi skal lage til.

 

Runder av med å opplyse når utstillingen skjer.

Det blir lørdag da det har størst oppmøte av erfaring.

Bedømming som vanlig kl 14-16 om ingen føler kallet til endring.

 

Bedømmingen trenger folk. Det er kortversjonen.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...