Jump to content

FCN TREFF 2018 OPPSUMMERING og tilbakemeldingstråd.


Jarvarix

Recommended Posts

Da var treffsesongen 2018 over for denne gang og inntrykkene er blandet, hvertfall for min del.

 

Det startet lovende med mye interesse for SS kjøring på Gardermoen, og vi hadde store forhåpninger ift. Oppmøte på første kjøring. Men mange glimret med sitt fravær, så den dagen gikk i minus.

 

Endring til neste SS kjøring var å publisere mye på FB, i håp om at folk husket datoen. Med nytt pågangsmot til 2 kjøring håpet vi folk skulle ta turen, omtrent akkurat samme antall oppmøtte som første kjøring. Og underskudd igjen.

 

Ferien kom og det ble en del frem og tilbake vedr. Rudskogen. OMCN kjørte sitt løp og det ble treff her, uten og si noe mer rundt det.

 

Med nytt mot og forhåpninger om at siste SS kjøring skulle bli knall, rigget vi oss opp i finværet og håpet på det beste. Alt lå til rette for en bra dag. Og endelig, mange tok turen denne søndagen i september og vi klarte et lite overskudd. Men sett under et, så tapte vi penger på disse 3 SS treffene. Noe som jeg syntes er veldig synd, for enklere og rimeligere kjøring får man ikke. Og ikke minst utrolig morsom bane for de fleste typer biler.

 

 

Så kom endelig hovedtreffet nå i helgen, jeg har vel aldri vært så mye inne på YR iløpet av ei uke, som jeg var forrige uke.

Med fjorårets litt labre treff friskt i minne, mye pga været, håpet vi at solen skulle være på plass fra skyfri himmel.

Duret opp på fredag sammen med en kompis og rigget oss opp. Det kom en god del på fredagskvelden, og vi øynet et håp om stort oppmøtet. Våknet til det knallværet på lørdag og tenkte at i år kommer det mange. Litt trått gikk det, men det kom folk jamnt og trutt. Men, det kom langt ifra det antallet vi håpet på.

Vi solgt færre lisenser enn ifjor, og det syntes jeg er veldig rart. Det kom færre utstillere enn ifjor også, uten at jeg har konkrete tall å sammenligne med.

 

Og lurer jeg veldig på hvorfor..

 

Har treffene blitt kjedelige?

Er det for dyrt?

Er det ikke organisert bra nok?

Er det feil tid på året?

Hva kan evt gjøres annerledes?

Og her må folket gjerne komme med forslag.

Det kan umulig ha blitt så mye mindre interesse for Ford, eller mindre antall biler.

 

Regnskapet for Vålertreffet er ikke klart, så tallene vet jeg ikke. Men har en liten anelse om hvilken vei det går.

 

FCN er en non profitt org. Men for å holde liv i treff o.l. må det gå med overskudd når disse treffene arrangeres.

 

 

Avslutningsvis vil jeg takke alle som har stilt opp på treffene vi har avholdt.

  • Like 2

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Link to comment
Share on other sites

I mitt tilfelle prøver jeg å stille opp mest mulig på disse hovedtreffene for å støtte klubben og jeg skulle gjerne ha stilt opp mer, men litt av problemet er at det ikke alltid klaffer med dagen(e) samt distansen tur/retur.

 

Prismessig synes jeg ikke prisene er noe å si på, det inngår inngangprisen, utstilling, osv.

Vet ikke hva annet man kan tilføye eller endre på treffene, det må eventuelt noen andre foreslå.

Og personlig synes jeg at det er trist at det ikke er flere som stiller opp når klubben arrangerer slike treff, men det er vel at det ikke passer for folk flest.

 

Til dere i klubben som står på for å få gjennomført disse treffene fortjener en virkelig skryt samt at jeg står i stor respekt for ;)

All cred til dere!

Mvh Tom :)

Edited by Tommelom93

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

X - Honda Civic '97 1.4S

Ford Mondeo '05 1.8

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to comment
Share on other sites

jeg ser jeg nå har vippet 10 år på forumet og vert på treffene omtrent like lenge og siden bilen min har stått parkert de siste årene har jeg sett ting litt fra den andre siden på treff. å disse få menneskene som drar hele dette store lasset med treffene nå gjør virkelig en fantastisk jobb. inntrykket jeg sitter igjen med er ihvertfall at det var mange flere som var aktive med den jobben før, men at de få som nå gjør jobben for til mere nå.

 

ss treffene er jo virkelig på plass nå med en grom bane som både er underholdene å se på og kjøre samtidig som det til og med er kiosk for publikum der.

så disse treffene trur og håper jeg at bare kommer til å vokse.

 

personlig synes jeg rudskogen er er grom bane å kjøre på, men for et helge treff så er helt klart våler mye bedre. alt rundt selve banen er så mye mere ryddig og bedre på våler enn rudskogen. eneste jeg ser som problem med våler treffet er at det er litt sent på året. kald øl er jo ålreit det på kvelden , men slush.. :lol:

 

hva med å sette opp en avstemming for treffene?

Edited by k3nn37
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg reiser heller på Fordtreffet enn gatebil. Får mye mer plass, mye mer kjøring og flere folk med samme interesse.

Jeg vil støtte opp så godt jeg kan, men har vært/er mye sjuk, så det har blitt lite på meg siste 2 sesongene .

Tror ikke folk forstår hvor moro det er å kjøre......selv med orginale biler..............

Btw Jeg og Arild med audi'n hadde det helt på G lørdag :)

Edited by Anders Eng......
Link to comment
Share on other sites

Med tanke på at de fleste treff går i - så har jeg noen få tanker.

Klubben bør kanskje ta et steg tilbake.

Og satse mer på små treff en store bane treff.

Et stort i året på enten Våler el rudskogen isteden for 2

Mer satsing på SS og mindre treff med mer sosialt

Ser mindre klubber som har mer tilrettelagte treff for sosialt klarer og få ting til og funke.

Alt trenger ikke bare handle om og kjører fort på Våler eller rudskogen.

Få til litt mindre treff, som fenger flere grupper en bare rundetid gutta.

Der er SS en knall ting.

SS treff med overnatting. Felles grilling lodd salg. Cruze tur Osv Osv kan muligens rette litt på ting.

Mange klubber bruker også litt store gocart baner til Helge treff, kanskje en idee?? Mindre utgifter med leie Osv. Kanskje egentlig også mer krevende og finne gode spor som virker, bedre tider Osv.kanskje faktisk droppe dem helt.

Mange som ikke er så keen på og dele treff med Honda Opel Osv også.

En annen ting er også ofte at datoer kommer for sent. Disse burde være klare i god tid, helst rundt mars da mange driver med andre ting og har famile ferier som skal klaffe Osv Osv.

Jeg for min del gidde ikke de store treffene uansett åssen redskap e har, de blir for store, lite sosialt, og folk grupperer seg isteden for og være en stor fin felles gjeng. Dette er bare mine tanker akuratt nå.

Kaller dette konstruktiv kritik og ikke klaging.

 

Jeg var meget klar for alle SS i år etter noen år borte fra den kjøringa,men det kræsja med autoslalom cup og bursdager, og i år var cup 1 pri. Men fikk med den siste og det var knall.

Ev går det muligens Ann og lage en skikkelig SS cup med premiering på hvert løp og til de tre beste i hver klasse på totallista. Hvor en kanskje kan få til 1-2-3 cup løp andre steder en Gardermoen. Da med mulighet for og stryke 1 el 2 av de dårligste resultatene.

Også bare et forslag.

Ev går det muligens Ann og lage en skikkelig SS cup med premiering på hvert løp og til de tre beste i hver klasse på totallista. Hvor en kanskje kan få til 1-2-3 cup løp andre steder en Gardermoen. Da med mulighet for og stryke 1 el 2 av de dårligste resultatene.

Også bare et forslag.

Edited by tsl
Link to comment
Share on other sites

Det hjelper jo egentlig lite å satse hardt på ss treffene om di som maser mest velger å ikke dukke opp..

 

Om det skal bli en offesiell cup ut av det så kommer nbf å ræ* pu*** hele greia med dyre lisenser og maser regler om kjegle avstand osv så det er nesten umulig å få igjennom en bil breiere enn 1.7m.. Å sånne treff er det jo allerede nok av. De fleste som faktisk dukker opp på treff har ikke smal ubreddet Escort eller fiesta.

 

Men jeg er enig i at tiden med to store treff nok er forbi. Det ble jo snakket litt om det på Våler også. At et to dagers treff på Våler nærmere sommeren og kutte ut rudskogen kanskje er veien å gå.

Edited by k3nn37
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

takk for en super sesong med supere teff, har vært på alle sammen, og kjørt på samtli forutenom 2 stk da har vært litt små fiks på bilen inni mellom .

 

her syns jeg FCN har gjort en super innsats for at klubb medemmer og andre skal få ha det gøy så all respekt til dere og jobben dere gjør.

 

jeg personelig syns ikke det er så mye å sette fingern på. syns alt har vært veldig bra i år å har kost meg på alle treffene.  synd det er så få som faktisk har møtt, spesielt på SS kjøring, de veit ikke hva de går glipp av. skjukt morsom bane dere har snekkra sammen der. å våler treffet det var innertier for min del var helt topp fra start til slutt. for en innsats dere gjør. eneste som er viss jeg skulle nevne noe er at det kansje er litt seint på året. men dator for banekjøring er vel ikke bare å bestemme. men tidlig eller seint på året er heller ingen hindring for meg. kommer uansett.

 

så takk for en supert å morsomt år. tommel opp til FCN crewet. all skryt til dere for alt dere har fått i stand.

Edited by k.larsen
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

En annen ting er også ofte at datoer kommer for sent. Disse burde være klare i god tid, helst rundt mars da mange driver med andre ting og har famile ferier som skal klaffe Osv Osv.

Årets datoer ble lagt ut:

Våler 2018. 20desember 2017

SS5 r1 13.05. 21januar 2018

SS5 r2 09.06. 28 desember 2017 http://www.fordclubnorway.no/forum/forum/48-nyeste-treff-det-planlegges-opp-mot/

SS5 r3 02.09. 21januar 2018

 

Tidligere enn dette er det vanskelig å få til.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Mange som ikke er så keen på og dele treff med Honda Opel Osv også.

Verken SS eller Våler ble startet opp med andre bilmerker i tankene, men så er det slik at ønskedrømmen min og flere med ikke lar seg gjøre.

"Ford Fair" er mulig i UK, men Norge er for lite. Så kostnaden som skal deles på kun Ford går ikke å få på normalnivå. Og da har ingen råd så da blir det andre merker som må til som subsidiering.

Feks SS5 koster 3500,- for 1 helgedag.

SS5 r1 9stykk Ford

SS5 r2 8 stykk Ford

SS5 r3 10 stykk Ford. 2 av disse var Fiesta. Uten de ville det blitt 8 stykk Ford på den mest promoterte SS5runden på forum og face.

 

Våler er det samme. Det er ikke nok Ford på banen til at det går rundt så vi inviterer til andre merker kjørende. Ikke utstillere.

Honda ser du ikke om du ikke må på toalettet i enden av banen. De står bak gokart/sanitærbygget.

Alle de andre bilmerker står bak tekniskbygget i den andre enden av banen.

Det var 3 Honda som skulle på banen, men den ene havarerte diffen fredag kveld ved hotellet så det ble bare 2.

Og han dro ikke hjem til Bergen på lørdag med bil på henger, men hjalp oss hele lørdagen og søndagen i innsjekk.

Han skulle hjelpe oss i tillegg til å kjøre. Så det var ikke pga havariet han satt med oss i innsjekk. Bare det gjør at Honda er verdt å ha med seg på Våler. Mannskap er ikke lett å få tak i.

Ev går det muligens Ann og lage en skikkelig SS cup med premiering på hvert løp og til de tre beste i hver klasse på totallista. Hvor en kanskje kan få til 1-2-3 cup løp andre steder en Gardermoen. Da med mulighet for og stryke 1 el 2 av de dårligste resultatene.

Også bare et forslag.

Med 8, 7 og 10 Ford som kjørte tid på 3 SS5 runder så er det ikke noe å premiere da fleste av de var de samme deltagere.

Og cupforslag ligner mer på hva de kjører her http://autoslalom.no/wp/

Det er arbeid nok å stelle til stand SS5 med fullt Transit Custom, og Connectvarerom av det vi trenger.

Men hva om vi fikk de som kjører Fiesta og Puma i autoslalom til å ta turen innom oss?

Her kjenner du bedre om det er interesse enn jeg gjør.

 

Og så er det litt tankevekker at ingen av de med Ford som var med på kjøre opp en trasebygging i fjor høst har kjørt SS5 i år. Unntatt Rune med Mustang HT1967. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/78325-ss4-2016-tråden-for-fremdrift-på-sskjøringen/?p=793143

 

Som Kennet skrev lengre opp så blir det nok ikke noe Rudskogen neste år. Så da blir det kun Våler som banetreff.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jeg har et forslag selv når det gjelder Vålerbanen.

Årets tidskjema var en kopi av 2017, men allikavel så møter det folk som ikke rekker førermøte nr1 kl 8.15-8.30

Ser at det var en feil i teksten med førermøte kl 8.15-9.30 så det kom flere etter kl 08.30 som trodde at det var løpende førermøter i det tidsrommet.

Banekjøring starter kl 9.00, men var jo ikke så mange som var klare da etter hva jeg oppfattet.

Så de som ikke rakk førermøte nr1 kl 08.15 måtte vente helt til førermøte nr2 kl 12.00.

 

Så kanskje tidskjema bør justeres på lørdagen?

VAGfolket har førermøte nr1 kl 9.30- 9.45, mens banen åpner kl 10.00.

Bare det ikke blir brukt til å ligge en time mer i senga på morrakvisten så burde omtrent alle klare å komme på banen kl10.00

Banetid er det fortsatt nok av selv om det blir en time mindre kjøring slik eller?

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ja kanskje det. Vi var 2 av dem som kom 10 min for sent, men dette var vår feil. Husket ikke tiden for førermøte.+ at noen sa det var flere førermøter før kl 12. Men  vi hadde også et par frivillige stopp på turen dit som ødla for oss.......så jeg tar selv ansvar for at jeg måtte vente til 12. Men kan hende du er inne på noe i den siste posten din.

Link to comment
Share on other sites

Ser jo litt den samme tralten... klubben fokuser stort på de i klubben som vil ligge og banke runde på runde på en bane.

 

HVA MED LITT NY TENKING. og kanskje litt omstruktureringer

 

 

mitt forslag om cup har ingen ting med autoslalom og gjøre.  og innblanding av NBF osv er ikke nødvendig.

 

hvor for ser dere det sånn?

 

med litt mer focus på ss sånn som det var den gang ss2 ble kjørt. da com det jo mange fler. og det var jo egentlig den gangen en klubb cup. vi fikk poeng for hver av gangene og premiering på slutten av året.

 

 

dette kan fint gjenomføres selv med ss5 som nå. uten noe serlig mer styr en pr dags dato.

tror en cup og premiering kan nok også lokke flere til og komme. dette kan jo også sammen kobles med utstilling og overnatting så det blir mer et treff.

 

Datoer for i år kom meget tidlig og det var bra,

men som regle sliter folk med og få de ut fort nok.

 

jeg hadde tenkt til og kjøre alle SS i år. men det bulka med vanlig autoslalom cup og bursdager.

 

alle klarer ikke alltid og få med seg alt, sånn vil det alltid være.

 

 

Vanlige banetreff krever også mer av de som skal kjøre.

hjelm

kjørederess minimum 1 lags bransikker

lisens

og sikkert mer e har glemt.

 

 

men skal e være helt ærlig virker det litt som folket er bestemt på at sånn er det bare.

jeg tror at om denne utviklingen fortsetter blir klubben mindre og mindre med årene.

poenget er vel og holde godt liv i den med alternativer i begge ender av skalaen.

eller er jeg helt på viddene

 

gjerne arester meg om dere er uenige med meg eller syns e er på kanten... er litt sånn rett fra levra type

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dette var litt av grunnen til at jeg startet tråden, vi må få innspill fra alle.

Så vi tar imot tips ønsker fra alle medlemmene med åpne armer.

Det hjelper fint lite om vi i styret bestemmer at sånn eller slik skal det være. Hvis folk ikke møter opp.

 

Så kjør på med forslag, så vi kan utvikle dette sammen.

  • Like 3

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror tingen er å samarbeide med andre klubber om å leie baner til treff, spesielt 2 dagers treff. Synes det var positivt på Rudskogen både i fjor og i år med Opel og Honda til stede, kjørte på begge treffene. Det gir mer liv både på banen og på området ellers samt kostnadene kan fordeles.

 

Hva med de andre Fordklubbene, Granada, M-klubben, Capriklubben osv? Det burde være mulighet å få til noe sammen med de.

 

Gir forøvrig honnør til dere som står på for å holde aktiviteter og klubben i gang!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Takk for flott sesong !

 

Jeg har "bare" vært på SS i år - og det er veldig morsomt !!

Har ikke vært utpå banen på banetreff siden jeg hadde Cortina, men har vært tilstede på fler. 

Men neste år har jeg planer om å teste Escort på en bane, morro fordi om man ikke har mer en ca.65hk  B)

 

Syns dere gjør en bra jobb !!  

 

Synd det ikke er flere som møter opp på SS. Det er jo en morsom og enkel form for kjøring.

Jeg håper det blir SS til neste år også - blir gjerne med å hjelper til der om det er ønskelig.

  • Like 1

MK1 Escort Stasjonsvogn - 68
Fiesta - 04 1.4B
Mondeo Stv - 15 1.5EcoBoost

9aeaa8ca-0ae8-485e-849f-cb2495b5f307_zps

Link to comment
Share on other sites

Ser jo litt den samme tralten... klubben fokuser stort på de i klubben som vil ligge og banke runde på runde på en bane.

 

HVA MED LITT NY TENKING. og kanskje litt omstruktureringer

 

mitt forslag om cup har ingen ting med autoslalom og gjøre.  og innblanding av NBF osv er ikke nødvendig.

 

hvor for ser dere det sånn?

 

med litt mer focus på ss sånn som det var den gang ss2 ble kjørt. da com det jo mange fler. og det var jo egentlig den gangen en klubb cup. vi fikk poeng for hver av gangene og premiering på slutten av året.

 

 

dette kan fint gjenomføres selv med ss5 som nå. uten noe serlig mer styr en pr dags dato.

tror en cup og premiering kan nok også lokke flere til og komme. dette kan jo også sammen kobles med utstilling og overnatting så det blir mer et treff.

 

Vanlige banetreff krever også mer av de som skal kjøre.

hjelm

kjørederess minimum 1 lags bransikker

lisens

og sikkert mer e har glemt.

 

 

men skal e være helt ærlig virker det litt som folket er bestemt på at sånn er det bare.

jeg tror at om denne utviklingen fortsetter blir klubben mindre og mindre med årene.

poenget er vel og holde godt liv i den med alternativer i begge ender av skalaen.

eller er jeg helt på viddene

 

gjerne arester meg om dere er uenige med meg eller syns e er på kanten... er litt sånn rett fra levra type

Vi fokuserer på begge deler. Det trenger ikke være enten SS eller Våler. Det er plass til begge deler.

SS kjørte vi i 3 år før vi begynte med Vålerbanen.

Hadde et opphold på 2016 og 17 pga anleggsmaskiner dro med seg grus, stein og leire ut på hele asfaltarealet.

Arbeidet var ferdig høsten 2017, og vi har på med testkjøring i jakkevær for å ha alt klart til 2018.

 

Var vel den strykingen av runde som fikk meg på den tanken.

 

At vi ikke har det lange rettstrekket lengre gjør nok sitt med deltagerantallet, og de som har lang reisevei. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/75869-wall-of-fame-ss4-2014/

Tok dager i stedenfor en lørdag-søndag for å sjekke interessen for nye feltet. En hel helg er 7000kr.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener vi burde ta 4 ss kjøringer, siste kan være lø og sø. Så blir det litt mer sosialt den siste gangen, med premiering.

Så kanskje kutte ned til en helg på banetreff.

  • Like 2

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror tingen er å samarbeide med andre klubber om å leie baner til treff, spesielt 2 dagers treff. Synes det var positivt på Rudskogen både i fjor og i år med Opel og Honda til stede, kjørte på begge treffene. Det gir mer liv både på banen og på området ellers samt kostnadene kan fordeles.

 

Hva med de andre Fordklubbene, Granada, M-klubben, Capriklubben osv? Det burde være mulighet å få til noe sammen med de.

 

Gir forøvrig honnør til dere som står på for å holde aktiviteter og klubben i gang!

Andre merker på banen er noe som er nødvendig. Så det fortsetter vi med.

 

Har prøvd oss med jubileumsklasser på modeller som har egne klubber. 2016  med Cortina Mk2. Da fikk vi med oss 2 stykk på Rudskogen.

2017 så prøvde vi med Granada Mk2. Var lett å premiere da det kun var Lilleskog som stilte opp.

Så det virker som disse modellklubbene dekker behovet for aktiviteter med sine egne treff?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...