Jump to content

Dohc konvertering


Dufman

Recommended Posts

EEC-IV eller EEC-V i Scorpioen? EEC-V er komplisert, mens EEC-IV er overkommelig. Men jeg tipper uansett at ledningsnettet til motorstyringen i Scopien må delvis greies ut fra bilens ledningsnett uansett. Sørg for at du får med deg mest mulig av det uten å begyne klippe. Bør også være noen kontakter som deler motorstyringen inne i bilen. Avhengig av type motorstyring er det ikke sikkert du får med deg alt av styringer som hovedstrømrele og bensinpumperele ut fra donorbilen på en enkel måte.

Eller så er det jo stort sett snakk om å montere ny bensintank eller catchtank med høytrykkspumpe, og helst ivertfall tykkere returrør til bensin.

Konvertere ohc gasser til dohc har jeg ikke vært med på. Men fra ohc gasser til IS har jeg vært med på, og fra dohc 8v med EEC-IV til dohc 16v med EEC-V også.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Største problemet er PATS. Se om det er rød ende på nøkkelen på Scorpion' føre du begynner å rive ut nettet. De første hadde ikke dette, og da går det relativt greit å bygge seg et løst motornett av det. Har den PATS ( Rød ende på nøkkel), så må du ha med modulen til den, tenningslås med sensor, riktig kodet nøkkel osv.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Scorpioen er en 89modell CL. Ikke noe startsperre, og eget nett til motor såvidt jeg vet. Hvordan er det med motorfester?

Kan mt75 kassa brukes?

Så først nå att det var 8vent Dohc du skrev.

Ble lurt av brukerbildet ditt tror jeg. 

Nei, 89 Dohc har ikke PATS. Er delvis seperat motornett i dem også, så lett å bygge det inn i en forgasserSierra.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...