Jump to content

Kuga 2008 ESP og gul motorlampe lyser


Sirupsdalingen

Recommended Posts

Hei

 

Har gjentatte ganger under kjøring i det siste fått opp alarm om "engine malfunction", ESP lyser da konstant og gul motorlampe lyser også enkelte ganger. Bilen går i nødmodus og sliter med å kjøre noe særlig fortere enn 80 km i timen. Hvis jeg starter bilen på nytt er ESP lys borte og bilen kan da gå normalt, men enkelte ganger kommer det tilbake ganske kjapt. Bilen har gått 160 000 km.

 

Noen som har peiling på hva som kan være feil? Kan det være noe med turboen?

 

Har bestilt time på Ford verksted, frykter det verste.

 

Har akkurat fått byttet defekt styringsenhet for 4wd og haldexpumpe, en uke siden. Det ble dyrt. Kjenner jeg begynner å bli lei av denne "mandagsbilen".

Link to comment
Share on other sites

Det er vann som kommer inn i actuator klokken på turboen, fryser når det blir kaldt. Er endra luftehull på de  nye turboene. Jeg har mont et deksel bakkant på motor oppe ved topp deksel, som en prøve. Har ikke hatt problemene etterpå, har hatt det i 4-5år nå

Link to comment
Share on other sites

Er nok samme feil, har vært borti flere av de og hadde akkurat det samme på min også. Når du slokker den og starter igjen, har isen smelta og feil er vekk. Ford forhandleren din, vil nok si at du skifte turbo, er det som blir gjort fra Ford sin side og jeg har gjort på flere. dekselet laget jeg av en firkantet frostvæske flaske, som jeg skar til, så er ikke noe avansert 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Heisan fikk liknede problem i dag på veg til jobb på selveste juleaften ,, Gul ABS lampe startet å lyse konstant og ESP lampe , virker også som om bilen har blitt til 2 . hjuls trekker Kan dette ha sammenheng begge lampene startet å lyse samtidlig Det hva ikke minusgrader ?? Hjelp lukter dyrt dette ;(  Kuga 2012 105.000 km ) har det med styring av  styringsenhet for 4wd og haldexpumpe å gjøre 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...