Jump to content

LSD diff til Bmw E36 325i kjøpes


Cossie94

Recommended Posts

Hei.

Er det noen som har eller som kjenner noen som har en "Limited Slip Differential" til BMW E36??

Det er den mellomstore diffen,altså 188 diffen jeg er på jakt etter.

E36 M3 3liter og noen 328i/325i har denne diffen. (På vanlige E36 var LSD diff ekstrautstyr på alle modeller frem til år 1995, E36 M3 hadde LSD diff som standard utstyr,3liter hadde 188diff mens 3,2 hadde 210diff begge med 25% sperr.)

 

Bor i Lyngdal,men er gira på å kjøre langt for en slik diff!

Prisen for en 188 LSD diff ligger på 5000kr og oppover.Alt ettersom hvor langt den har gått og hvilken stand den er i.

 

 

Ta kontakt her inne eller på 92034191.Kristian Øylien

Edited by Cossie94
Link to comment
Share on other sites

hmh.. jeg har en komplett bakstilling til E30 M3 liggende.. den har 188 med sperre og 3.25:1 utveksling om jeg husker rett...

 

men det blir litt mye (og dyrt) for det du skal bruke det til om du skal ha det i E36`n...

 

Er vel bare baklokket som er forskjelling på E30 188 og E36 188, hvis jeg ikke er helt ute å kjøre da!

 

ligger ett par på finn!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

hmh.. jeg har en komplett bakstilling til E30 M3 liggende.. den har 188 med sperre og 3.25:1 utveksling om jeg husker rett...

 

men det blir litt mye (og dyrt) for det du skal bruke det til om du skal ha det i E36`n...

 

Er vel bare baklokket som er forskjelling på E30 188 og E36 188, hvis jeg ikke er helt ute å kjøre da!

 

ligger ett par på finn!

Hei :) Ja det hadde nok blitt litt dyrt,hvis diffen var det eneste jeg kunne bruke.Men E30 diff  har andre innfestninger i traversen kontra E36 diff dessverre.

E30 diff festes til traversen via fire bolter som skrues fast i toppen av diffen og den ene foringen i lokket festes til braketten i karosseriet.

E36 diff festet til traversen via en bolt nede foran på diffen og via to bolter bak på diffen i to foringer i lokket. :)

 

Uansett takk for forsøket,svar og tips :)  :)

Link to comment
Share on other sites

Har dessverre ingen erfaring med Bmw diff i Sierra bakstilling,så det kan jeg ikke svare på dessverre.

Jeg driver bare med eldre typer Bmw,som E30,E34 og E36. Av dem så er det E34 M5 3,6 med 315hk,E34 M5 3,8 med 340hk og E36 3,2 med 321hk som har de sterkeste diffene :) Alle er av typen 210 LSD og har utveksling 3,91,alle er bygget av ZF. Det finnes deler til disse diffene slik at du kan endre utvekslingen.

Diff fra E46 M3 er ikke noe å bruke,siden det har vært mye trøbbel med den diffen.(Det var første M3en som ble leverte med en diff som ikke var produsert av ZF.)

Det pleier å være vanlig å erstatte innmaten i E46 M3 diff med innmaten ifra E34 M5 diff.

Link to comment
Share on other sites

Har dessverre ingen erfaring med Bmw diff i Sierra bakstilling,så det kan jeg ikke svare på dessverre.

Jeg driver bare med eldre typer Bmw,som E30,E34 og E36. Av dem så er det E34 M5 3,6 med 315hk,E34 M5 3,8 med 340hk og E36 3,2 med 321hk som har de sterkeste diffene :) Alle er av typen 210 LSD og har utveksling 3,91,alle er bygget av ZF. Det finnes deler til disse diffene slik at du kan endre utvekslingen.

Diff fra E46 M3 er ikke noe å bruke,siden det har vært mye trøbbel med den diffen.(Det var første M3en som ble leverte med en diff som ikke var produsert av ZF.)

Det pleier å være vanlig å erstatte innmaten i E46 M3 diff med innmaten ifra E34 M5 diff.

Okey, jeg trodde du skulle ha til en sierra jeg men uansett takk for nyttig info

 

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Okey, jeg trodde du skulle ha til en sierra jeg men uansett takk for nyttig info

 

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

e28 og e34 535 og oppover har 210 diff, å alle tåler like mye innmat messig, men foskjellige hus på e28 og e34 , e23 og e32 735 og oppover har også 210 diff med da også forskjellig hus.  men om du ikke skal ha veldig mye klem, så tåler en 188 diff fra bmw også ganske mye.

  • Like 2

Lykken er en sur gammal ohc

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...