Jump to content

Aux. Heater on / MK4


srednA

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har en Ford Mondeo Mk4 2009 2.0 140hp

 

Bilen har webasto/Eiber..

 

Når jeg skal låse bilen står det Aux.Heater on på skjermen, skjermen skrur seg ikke av før etter mange timer.

 

 

 

Om jeg har forstått dette rett er den styrt av vanntemp føler ? Kobles inn om det er 5 grader eller lavere.

Nå er det ganske mildt ute og den lyser slik enda.

 

Jeg har lest ut feilmeldinger, men ikke noe som var relatert til dette kom fram.

 

Webastoen virker.

 

 

 

Aux. Heater er vel bare en hjelpevarmer for oss i skandinavia og Park Heater er vel en det vi forbinder med Webasto før bilen skal brukes..?

 

 

 

Er det noen forslag til hvordan Aux virker? Sensorer som trigger det signalet?

 

Bilen var tom for strøm her om dagen etter 2-3 dager parkering, derfor jeg mistenker denne.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Aux heater er en hjelpevarmer for å raskere oppnå driftstemp på motor når den går, den kan man slå av og på via instrumentbord. Den starter ved  ca + 4grader ute temp, og går til ca 75-80grader på kjølevann. Er temp sesnsor for luft og kjølevann, som styrer den. Har vært div oppdateringer på prog vare for armer og instrument oppgjennom åra, noe som går bla på strøm forbruk. Park varmer funksjonen leser og batterispenning og skal kutte ut ved 11v mener jeg det var.

Link to comment
Share on other sites

Aux heater er en hjelpevarmer for å raskere oppnå driftstemp på motor når den går, den kan man slå av og på via instrumentbord. Den starter ved  ca + 4grader ute temp, og går til ca 75-80grader på kjølevann. Er temp sesnsor for luft og kjølevann, som styrer den. Har vært div oppdateringer på prog vare for armer og instrument oppgjennom åra, noe som går bla på strøm forbruk. Park varmer funksjonen leser og batterispenning og skal kutte ut ved 11v mener jeg det var.

 

Takk for svar.

 

Bilen har nok ikke hatt noe oppdatering på mange år.

 

Tidligere har det ikke lyst når jeg låser bilen min, så tenkte den hadde hengt seg opp eller en sensor med feil.

 

Vann temp og utetemp ser nå ut til å være riktige på bilen så forstår ikke hvorfor Aux Heater skal stå på i timesvis etter den er skrud av.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei

 

Det er slik enda, selv om det har vært 15+ den siste tiden.

Jeg klarer ikke skru den av, den kommer bare tilbake igjen noen sekunder seinere.

 

Om jeg må ha ny software, er dette noe kun Ford kan gjøre?

 

 

 

(Batteri har ikke gått tomt igjen, så jeg mistenker kanskje Bluetooth/ spiller kan ha gjort dette.)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
On 5/1/2021 at 3:07 AM, Hozan said:

Hei

Jeg har det samme problemet. 

Har du funnet noe løsninger for dette problemet?

Hei og velkommen til forumet.
Har slettet det samme spørsmålet du laget som egen tråd i https://www.fordclubnorway.no/forum/forum/38-karosseri-lakk-og-bilpleie/

Svaret ditt finner du i posten over ditt eget innlegg https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/80919-aux-heater-on-mk4/?do=findComment&comment=798699

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...