Jump to content

Plutselig skurrende/pipende dynamostøy som kun forsvinner ved å slå av tenningen.


MAck10

Recommended Posts

Som i overskrift så kommer dette helt plutselig og uanmeldt. En voldsom dynamostøy og skurring på anlegget. Dette forsvinner kun hvis jeg starter bilen på nytt. Noen ganger kan det gå måneder mellom det skjer, mens siste uken der temperaturen har krøpet under 0 så kan det skje hvert 10 minutt.

 

Hvis jeg setter bilen i revers så skurrer hele bildet på ryggekameraet når denne ‘ulyden’ er der om det hjelper noen.

 

Har ettermontert trådløs ryggekamera på bilen selv hvis det er til noen info. På forhånd takk :-)

Edited by MAck10
Link to comment
Share on other sites

Normalt sett vist ein forsterker er feilkoblet med signalkabler plugget i så kan det komme dynamostøy. Vist signalkablene på kameraet blei koblet til først og så strømmen ser eg ikkje bort ifrå at der det har begynt. Då må sikkert spilleren inn til service for og få lyden bort.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Batteriet var frakoblet når kameraet ble koblet. Så tror ikke det er grunnen.

Jeg slet med denne ulyden forrige vinter også. Nå har det vært bra i hele sommer, og nå når kulden har kommet så har dette kommet tilbake. I dag kunne jeg ikke kjøre 1 km uten at lyden slo seg vrang. Måtte stoppe på annethvert busstopp fra nesttun-kvamskogen for å unngå denne møkkalyden.

Slår av bilen og når jeg starter opp så er lyden fin til den plutselig dukker opp.

 

Evig takknemlig for tips.

Kan det være dårlig jording et sted?

Har gått over alle stedene jeg fant i motorrommet som var jordet og pusset ned og sett at det var som det skulle der, men til ingen nytte.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...