Jump to content

Ford Smax med powershift, problemer


JKR

Recommended Posts

Hei! Jeg plages litt med powershift-kassa på min smax. Noe risting og antydninger til sluring og dårlig giring. Første gang dette dukket opp var bilen gått 63000 km, jeg hadde fortsatt garanti og kontaktet derfor et Ford-verksted, da jeg trodde det var noe alvorlig på gang. Oljen ble skiftet, da i tervall på dette er 60k km, og problemet var løst. Da bilen bilket 50000 km siden dette oljeskiftet begynte denne oppførselen å melde seg igjen, nytt okjeskift utført og problemet løst enn så lenge. Nå er bilen kjørt 12-13000 km siden sist oljeskift på kassa, og nå merkes dette problemet igjen. Begynner å lure på om girkassen er i ferd med å ryke siden levetiden på oljen blir kortere og kortere... noen med like erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

På min 2012 kuga med powershift ble clutsj bytta på 79 ca. da var ene lamell utslitt. og en hastighetsføler på aksel i girkasse. kan være noe slik med din også.

Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk

'Voldenracing performance'

Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila

Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest

Link to comment
Share on other sites

Elendig opplegg om det ikke varer lenger! Oljen var vist veldig svart ved forrige skifte. Får ta en prat med verkstedet som utførte siste oljeskift oghøre om de har en teori. Vi snakker vel fort flere titalls tusen dersom girkasse eller klutsj må byttes.

Link to comment
Share on other sites

Elendig opplegg om det ikke varer lenger! Oljen var vist veldig svart ved forrige skifte. Får ta en prat med verkstedet som utførte siste oljeskift oghøre om de har en teori. Vi snakker vel fort flere titalls tusen dersom girkasse eller klutsj må byttes.

 

Fort 45000kr om det er snakk om ny kasse :whistling:  Ofte snakk om mecatronic enheten på kassa som må byttes. Da er det vel 15000kr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...