Jump to content

SS5 Gardermoen 24 august 2019.


and

Recommended Posts

Lørdag 24 august.

Årets siste!

 

Tid: Oppmøte fra kl 10.00

       Avslutter kl 18.00 eller før om alle har fått nok.

 

Priser (per sjåfør): Bilen er gratis da det er sjåførene som betaler.

 

BETALING: Vi tar også kontanter, men ser gjerne at dere brekker større sedler ned i mindre før ankomst så vi slipper minst mulig veksling.

 

FCN Klubbmedlem – 200kr.

Ikke-medlem – 400kr.

Inngang: Gratis!

 

-MÅ ha skilt på bilen.

Hvite, grønne eller røde er det som gjelder denne dagen.

 

Kan være kjekt med hørselvern til de minste.

 

Kart og veibeskrivelse http://https://www.google.com/maps/place/Gardermoen+Raceway/@60.1802033,11.1171952,1947m/data=!3m1!1e3!4m12!1m6!3m5!1s0x0:0xcca0add4a7eb5b82!2sOslo+Lufthavn!8m2!3d60.1975501!4d11.1004152!3m4!1s0x464183c4339d1e63:0x6deee6191fa9cb4d!8m2!3d60.1766474!4d11.1154336?hl=no

 

 

Kjøre er det de fleste er her for, men det er behov for SS5 Crew/mannskap http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/81223-ss5-crewmannskap/

Edited by and
Her er det du trenger å vite for dagen.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Fikk da rivi i stykker en kjegle sist gang også. Det er ikke noe vi gjør en stor greie ut av.

Det er slikt som skjer, men nå har vi ikke flere å gå på lengre.

 

Kjeglene vi har kjøpes i sett av 10 stykk til 3900,- eks mva. De er enda dyrere å kjøpe pr stykk.

Klubbkassa er ikke like stinn som da disse ble kjøpt en gang i året 2006.

Link to comment
Share on other sites

Dette er noe klubben bare må koste på seg. Kjegler må vi ha. Og om vi har klart os i 13 år uten og måtte supplere på kjegler, så syns jeg dette er noe som bare bør handles inn.

Link to comment
Share on other sites

Kjegler skal vi ha ellers blir det ikke SS5.

Det er som regel frikjørere som bruker kjeglene som understellbehandling.

Kanskje det bør koste litt å kjøre i stykker helt nye kjegler?

Da den forrige ble kjørt i stykker nå i juni så spurte overkjøreren hva vi skulle ha for kjeglen?

200kr svarte jeg. Det var før jeg sjekket opp kostnaden på nye. Er jo 13 år siden sist vi kjøpte kjegler.

Link to comment
Share on other sites

var en hårete pris.

Ja prisen er større enn jeg trodde. For jeg husket ikke 2006.

 

Hardplast er å få overalt. Biltema har i 30cm høyde.  https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/sikkerhetsdetaljer/trafikkjegle-2000042045

Brukte hardplast det første året, men det er ikke det beste for lakken. Tåler heller ikke en tur under bilen.

Er heller ikke noe å kjøre over/på med en lav bil.

Hardplast er lav innkjøpspris. Vet at det er det mest brukte i autoslalom, men vi gikk den gang for øverste hylle. Gummi varer "evig".

Gummikjegle er bedre slik. Overlever det meste utenom frikjørere i vinkel. https://www.bestmark.no/product-page/gummikjegle-50cm

 

Høyden på de vi har er 50cm. Finnes også som 30cm. Gummikjegle 30cm 2400,- eks mva. https://www.bestmark.no/product-page/gummikjegle-33cm

Link to comment
Share on other sites

En bekjent av meg driver kjøreskole og når han startet opp så hadde han begrenset med midler. Han lagde derfor sine egne ved å ta 1,5 liters brusflasker, malte de orasje og fyllte på litt vann slik at de står i litt vind. Billigere blir det neppe. Fordelen med slike PET-flasker er at de tåler å bli kjørt på, skader ikke lave biler (og er geniale i forhold til MC, det vet alle som har kjørt på en kjegle med MC).

Link to comment
Share on other sites

Kan kanskje fikse en bedre pris fra Bestmark - er naboen min  :cool2:

Verdt et forsøk. Plast er noen hakk lengre ned på ønskelisten.

er jo noen gode poeng du har der and  

Rød og hvitfargen er ikke like sterk og ren lengre på 13 år gamle gummikjegler. Men de er fortsatt glatte på overflaten selv om de ikke har fått stå i fred.

Det rasper i håndflaten om du stryker en hardplastkjegle som har blitt påkjørt.

De kiler seg fast stive som de er på alt som er nyere enn 80talls standardbil med 80 dekkprofil.

En bekjent av meg driver kjøreskole og når han startet opp så hadde han begrenset med midler. Han lagde derfor sine egne ved å ta 1,5 liters brusflasker, malte de orasje og fyllte på litt vann slik at de står i litt vind. Billigere blir det neppe. Fordelen med slike PET-flasker er at de tåler å bli kjørt på, skader ikke lave biler (og er geniale i forhold til MC, det vet alle som har kjørt på en kjegle med MC).

Vi har førerkort så tempo er litt høyere.

Kjøpte noen små hardplast idrettkjegler første året. SS1 gikk litt fortere for seg så endte opp med mange kjegler som ble noen gram lettere etter å ha ligget i klem mellom sideskjørt, og lave frontfangere under nedbremsing.

50cm ble også valgt den gang vi vi hadde 800meter langstrekke.

Må kunne se de på avstand for oss utenfor bilen. Det gjelder nå også selv om det bare er 160meter.

 

Mange gode forslag her i tråden nå. Er blitt godt vant så vil gjerne holde nivået.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Er heller ingen fan av hardplast kjegler, men En kan jo ev ha noen i hardplast Og sette dem der det er minst sjangs for at de får seg en fik el to.

Men de myke er helt klart og foretrekke.

Begynne og ta betalt for at det går en kjegle syns jeg er litt på kanten, man betaler start avgift og det bør være nok, er jo ikke så veldig ofte de ryker.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da er det pause, men vi holder åpent til kl 18 eller så lenge det er biler igjen.

Link to comment
Share on other sites

Det ble kjøring helt til kl 18.00

Da er alt pakket ned å klart til hjemreise.

Begynte tregt, men det kom seg i løpet av dagen.

Har godfølelsen etter dagens SS5 om noen lurte på det.

Var ikke siste gang det ble kjørt SS5. 2020 neste.

 

Takk til alle som kom innom i løpet av dagen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hei. Blir det egen media tråd med bilder fra dette treffet? :)

Ja det blir det. Kom hjem kl 23 på fredag. Reiste på SS5 kl 08, og var hjemme igjen kl 22. Søndagen ble hviledag.

År siden jeg har hentet ut bilder, og Windows 10 er noe nytt. Skal få til noe tekst også.

 

Tenkte der jeg stod at nå skal jeg være ego å bare nyte inntrykkene live, men så rusha det på med gode vibber utover dagen. Fikk derfor ånden over meg til å være fotograf. Har noen bilder som tåler å bli sett.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ja det blir det. Kom hjem kl 23 på fredag. Reiste på SS5 kl 08, og var hjemme igjen kl 22. Søndagen ble hviledag.

År siden jeg har hentet ut bilder, og Windows 10 er noe nytt. Skal få til noe tekst også.

 

Tenkte der jeg stod at nå skal jeg være ego å bare nyte inntrykkene live, men så rusha det på med gode vibber utover dagen. Fikk derfor ånden over meg til å være fotograf. Har noen bilder som tåler å bli sett.

Høres bra ut:) da er det bare å vente i spenning:)

Link to comment
Share on other sites

Må vente litt lengre enn planlagt. Fått tak i nye versjoner av gamle programmer, men skjønner ikke hvorfor hjulet alltid skal oppfinnes på nytt hele tiden? Kom ikke langt med gammel kunnskap.

Får kjøre på med en tekst i steden som kommer før midnatt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Må vente litt lengre på bilder. Men se hvem som har laget SSløype for søndagen. https://www.facebook.com/sportsvogn.no/videos/2663522523657774/

Nesten som FCN gjør det.

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg bare sender deg bildene av gul vinge uredigert. Dette har havnet lengre bak i køen enn jeg først trodde.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...