Jump to content

Ford bygger 2 generasjon Taro i 2022. Pressemelding.


and

Recommended Posts

Bedre kjent som Amarok om du ikke fikk med deg 90tallet.

Rykter har svirret en stund, men i dag ble det offentlig på NAIAS 2019. 

Pressemelding for fremtidig Ford og VW varebilsamarbeid https://s22.q4cdn.com/857684434/files/doc_news/2019/01/14/Ford-VW-Alliance-News-Release-FINAL.pdf

 

Bra det ikke er omvendt for neste generasjon Ranger Raptor blir hakket heftigere når Ford USA får være med fra begynnelsen av.

Tenker da på motor og ettermarkedet om noen skulle lure.

 

Ikke bare skal Ford lage en ny Taro aka Amarok i 2022.

Større varebiler skal også Ford ta seg av, men en mindre varebil skal VW stå for.

Da er spørsmålet hva er større, og hva er liten?

Men hva med motorutvalget? VW henter store diesel fra de større personbilene så bør vi ikke raide VAG hyllereolene når vi først skal lage varebiler for de?

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ryktene skal ha det til at Transit Custom og Transporter blir felles?

Og at Ford skal stå for utviklingen av denne Transport. Se hva hva jeg gjorde der.

Ikke bare skal vi raide lagerhyllen med motorer. Synes jeg ser en hylle med drivverk også?

Transit Custom Awd er ingen dum ide nå når jeg ser ut av stuevinduet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ryktene skal ha det til at Transit Custom og Transporter blir felles?

Og at Ford skal stå for utviklingen av denne Transport. Se hva hva jeg gjorde der.

Ikke bare skal vi raide lagerhyllen med motorer. Synes jeg ser en hylle med drivverk også?

Lenge siden jeg kikket på VW for 2.5L er nå historie. Tilbake er kun 2L I ulike utgaver med største diesel på 204hk.

Artig er det å få vite at den også kan leveres med 2L TSI 150hk og 204hk. Selv om det ikke er en slager av salgsvolum i Norge.

https://www.volkswagen-nyttekjoretoy.no/content/dam/vw-ngw/vw_nfz/importers/no/pdf/prislister/Prisliste-Transporter.pdf/_jcr_content/renditions/original./Prisliste-Transporter.pdf

 

Tenkte jeg skulle se på effekttallene, men der ble jeg minnet på hvor gammeldags jeg er. For brosjyren er en oversikt over førerassistenter på tre bokstaver samt kjedelige utslipp og forbrukstall som kun er relevant når man sammenligner mellom de forskjellige bilprodusenters brosjyretabeller.

https://www.volkswagen-nyttekjoretoy.no/content/dam/vw-ngw/vw_nfz/importers/no/pdf/brosjyrer/VW-Transporter-katalog.pdf/_jcr_content/renditions/original./VW-Transporter-katalog.pdf

 

Nå er ikke 2L 213hk fra Ranger Raptor en hiperformancemotor. Den er bare en erstatter for 3.2L i Asia der veiskatten er i trinn på motorvolumet, og i Europa hvor alt under EURO 6 bare lever på nåde.

Så denne kommer vel med tiden i Transit også. Kanskje blir det motoren i Transport også, for VW bruker jo nå alle pengene sine på elektrisk og utbetaling av erstattning for dieselsvindel?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Den som har lyst på dagens Amarok må bestemme seg i løpet av 2020 da dette blir siste året for produksjonen.
Amarok kommer tilbake i 2022 som 2 generasjon Taro.
VW hadde mediakonferanse 17 mars, og viste denne skissen ved 16:50min https://www.volkswagen-newsroom.com/en/live-stream-5455

Ser ut som det blir 2 forskjellige karosser på samme ramme da denne har trekk fra dagens Amarok med en L200front i en bedre versjon, men jeg håper Ranger 2022 får separat fanger som dagens Nord-Amerikanske utgave og Raptor har.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...