Jump to content

4x4 fordelerlokk til Cosworth


arreis 78

Recommended Posts

Har du sjekket på nettsiden Motomobil.com? De har mye NOS deler til gamle Forder, deriblant forskjellige fordelerlokk :)

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

X - Honda Civic '97 1.4S

Ford Mondeo '05 1.8

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to comment
Share on other sites

Kan jeg spørre hvorfor du vil ha med kobberterminaler?

Kan det være at det er andre biler som har likt fordelerlokk, som Lancia fks?

Selvfølgelig :)

 

Rett og slett fordi messing leder bedre enn aluminium. I tillegg skal jeg kjøre ganske bra med spenning igjennom fordeleren slik at man ønsker minst mulig motstand.

 

Det er vel Weber Marelli fordelerene som er "problemet", som også leverer fordeler til Lancia ja.

Men finner ikke noe nytt noen vei, derfor jeg skulle lufte tanken her om noen hadde noe liggende eller viste om en plass det kunne kjøpes ifra.

Link to comment
Share on other sites

Regnet med at det var slik du tenkte.

Mange som mener at det er liten forskjell om man er nøye med å fjerne oksidering på aluterminalene og bruke kontaktfett.

Jeg har brukt kontaktfett i flere år, dog ikke på høyeffektmotorer. Har aldri hatt problemer med overslag eller oksidering.

https://www.elektroimportoren.no/elektromateriell/installasjonstilbehoer-for-kabel-og-roer/kontaktfett/001018938/Catalog.html

Link to comment
Share on other sites

Regnet med at det var slik du tenkte.

Mange som mener at det er liten forskjell om man er nøye med å fjerne oksidering på aluterminalene og bruke kontaktfett.

Jeg har brukt kontaktfett i flere år, dog ikke på høyeffektmotorer. Har aldri hatt problemer med overslag eller oksidering.

https://www.elektroimportoren.no/elektromateriell/installasjonstilbehoer-for-kabel-og-roer/kontaktfett/001018938/Catalog.html

 

Takker for tips, jeg viste om det trikset her :)

 

Men ønsker forsatt fordelerlokk med messingterminlaer ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har 1 stk på lager. Beru. Ligget noen år.  Iallefall er terminalene messingfarget, og fargen går ikke av ved skraping... En kjemisk test av materialet vil gi klare bevis...

 

Koster deg 160 kr + ca det samme i porto hvis det skal sendes.

 

 

MVH RSE

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Så denne har messing? Skal vere enig med at messing leder bedre men har rotor i messing og må bytte 1 gang i året ca. Men har kanskje for heftig tenningsanlegg for rotor og fordelerlokk.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg ikke 100% sikker på fordi jeg ikke har bestilt derfra enda pga jeg kjøpte det siste av Caprimaniac. Har glemt å si ifra at jeg fikk kjøpt.

Men når jeg ser på delenr som jeg har på dette fordelerlokket og etter mange timer med Google så fant jeg den siden som selger det. Det kan jo være det er i alu, så derfor jeg ville bestilt ett for å sjekke..
 

Neida, rotor og fordelerlokk ruler, jeg har minst like rått tenningsanlegg som deg :) 

Edited by arreis 78
Link to comment
Share on other sites

Har altid hatt lyst og prøve messinglokk. Blir altid tæring uansett. Derfor eg fant ut av og berre bytte tennplugger og fordelerlokk og rotor en gang i året billig enn og gå for andre "høykvalitets" deler

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...