Jump to content

2020 Supra NAIAS 2019.


and

Recommended Posts

Var ikke bare Ford som lanserte en modell som mange har høye forventninger til.

Supra skulle også avdukes. Supra har småkokt i kjelen enda lengre enn GT500. Den har putret i kjelen helt siden 2007! https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_FT-HS

Jeg vrir ikke på nakken av en Supra Mk4, men jeg har respekt for hva den har oppnådd i bilmiljøet.

Husker jeg så den første gang i et bilblad i 94. Eneste japse som var på det nivået var 300ZX.

Hadde ikke internett den gangen så visste ikke om Skyline, og andre rariteter fra Japan på den tiden om det ikke var på trykk i blad.

Supra var en imponerende bil som hadde heftige ytelser, så bra ut, og var en velykket ekte sportsbil. Og den var manuell med 6 trinn!

For Supra med automat var og er fortsatt ikke den utgaven som skapte legenden alle snakker om 25 år etterpå.

 

2014 avdukes konseptbilen FT-1 som får taket til å heve seg blant Supraister.  https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_concept_vehicles_(2010%E2%80%932019)#FT-1

 

2019 så er det klart for produksjonsmodellen, og akkurat som i 2015 hvor Ford GT avdukes før Honda NSX så flopper Supra etter GT500. Det er ikke så lett å gå på scenen som nr 2 rett etter at noe enda bedre har tatt pusten av pressekorpset, og alle rundt på kloden har sett på gjennom liveoverføring.

 

NSX har ikke levert opp til forventningene, og verre blir det nok med Toyota som bruker 90talls Supraskriften. På en Zupr4 med automat.

Manuell i dag er ekslusivt. Kanskje mer ekslusivt for kids som vokser opp i en automatgiret hverdag enn jeg som synes 6 trinn var hitek når alle biler jeg satt i hadde 4 trinn i 94.

 

Kortversjon.

The Legend Returns – Introducing the 2020 Supra | Toyota

En lang en. Begynner ved 8:50min.

Jeg føler med Akido her som gjør sitt beste selv om jeg mistenker at han ikke helt tror på det selv. Kan du føle det? 17:25min

 

Toyota | Detroit Auto Show

Link to comment
Share on other sites

Stemmer nok det, BMW Z4 for å være nøyaktig :) Personlig synes jeg det er synd at Toyota ikke brukte 2jz motoren mtp hvor mye den tåler og hvor holdbar den er. Men sant skal det sies, er jeg mer enn nok mettet av disse japse bilene :ph34r: :P

Edited by Tommelom93

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

X - Honda Civic '97 1.4S

Ford Mondeo '05 1.8

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to comment
Share on other sites

Viser bare hva som kan skje i dag. De 2 største nyhetene på NAIAS 2019.

GT500 går opp et nivå, mens Zupr4 lever på legenden fra 90tallet.

Ingenting som sier Supra om denne nye annet enn 90talls Supraemblemet.

Skal bygges hos Magna Steyr i Østerrike. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Stemmer nok det, BMW Z4 for å være nøyaktig :) Personlig synes jeg det er synd at Toyota ikke brukte 2jz motoren mtp hvor mye den tåler og hvor holdbar den er.

Da har jeg gladmelding til deg.

Toyota Gazoo Racing som er racingdivisjonen i Toyota har gått sammen med drifteguden fra Japan.

Ut med det nye, og inn med 20 år gammelt "nytt". Den awsome advanced automaten er også ute av bil og sinn :lol:

Jeg lurer på hvordan man markedsfører dette bygget? For Gazoo Racing har jo satt stemplet sitt på døren.

Kidsa kanskje ikke bryr seg som med Corollan til Fredric Assbø som ikke lengre har motoren på tvers?

 

Daigo Saito Builds World's First Drift Toyota GR Supra

Link to comment
Share on other sites

Ja motoren til Assbø er unik. En 2.5L n/a 4syl 180hk fra Camry som er tatt til maks av det blokk og toppmateriale tåler.

Supra har fått kastet ut alt som er nytt og "banebrytende" mot noe som gikk ut av produksjon for 20 år siden. Men det er Monsterdekal, Daigo, og Supramotor legendestatus å flyte på. Men mulig det var det eneste valget til Gazoo Racing for de har kanskje ikke BMWdeler på Toyota lagerhyllene i Japan? Hadde ikke sett noe bedre ut om de hentet en komplett motor og manuell fra BMW M heller. :lol:

Det som er litt artig er at dagens Corolla i nybilhallen har håndbrekk, mens Supra har en knappstyrt elektrisk parkeringsbrems. Sånn når vi er inne på relevans til drifting.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...