Jump to content

Kuga 2010 Stadig strømtom


geiri1977

Recommended Posts

Sliter med at bilen til stadig er strømtom.

Monterte Defa ladepakke og setter på hver kveld nå som det er kaldt.

Bilen gløder og starter. Jeg slår av alt av varmetråder osv.

Kjører litt så kommer batterilampen på, legger meg ett gir ned og kjører på 2200-2500omdr og batterilampa slukker etter 5min ca og kommer ikke på igjen mer på evig så lang tur.Parkerer bilen, gløder, starter osv uten problem kjører ei lita mil så kommer batterilampa på igjen og samme syklus om igjen. Dette skjer straks det blir minusgrader. Ikke noe problemer sommerhalvåret.

Det kommer også en «kneppe» lyd fra motorrommet, nesten som lyden av ett relé som slår en gang eller to med minutters mellomrom.

Har lest ut feilkoder og får jordingsfeil dynamo.

Fikk tips om å skifte tilhengerkontakt og kontrollere jordkabel.

Ladespenning er normal (13,9 på tomgang og 14,5 ved 2000omdr)

Batteri skiftet i November.

Noen smarte tips eller noen som har vært borti lignende problemer?

Link to comment
Share on other sites

Har byttet dynamo 4 ganger tidligere på denne.

Men de gangene har vært annerledes. Da har den rett og slett dødd helt under kjøring og bilen har etter kort tid gått helt strømtom og bergingsbil har vært løsningen.

Denne gangen lader den jo normalt men detter ut nå som det er kaldt. Det er kun ved oppstart og kald bil virker det som. Mulig ett forvarsel på at den tar kveld når som helst.

Det er straks 3år siden jeg bytta sist.

Link to comment
Share on other sites

165000

Bilen var problemfri opp til 120k

Etter dette har det vært en sann plage. Fra pålitelig til ikke å stole på.

Alt mulig tull av småting. Ryggekamera, sensorer av alle slag, turbo!, dynamo flere ganger, travers, simmering forkant og bakkant veiv ble byttet rundt 120k nå fikk jeg påpekninger igjen om at de var klar for bytte.

Merkelig risting rundt 1800omdr (svinghjul)

Og dette oppå alt av foringer, styreledd, hjullager og andre ting man kan forvente. Blir mange verkstedtime når man ikke kan gjøre noe selv.

Edited by geiri1977
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Strømtom 2010-modell her. Stått ute ei natt, står ellers i carport. Fikk varsel om 'engine malfunction' uka før, og ved feilsøking kommer feilmelding om tett partikkelfilter, inget annet. Skal forsøke gjenoppliving.. 

Ser tips ang bluetooth-utkobling. Den er hyppig i bruk, og det har ikke vært noen problemer her.. Evt andre tips? Why? Ingen ulåste dører eller lys som har stått på heller. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...