Jump to content

Transit Connect


nesjen

Recommended Posts

Hei! 

 

Hadde bil på sjekk hos verksted, og konklusjon om at eberspacher er kaputt, denne må byttes. har fått prisoverslag på 25.000kr

 

er der en diy på dette ? lite sugen på å betale 25k når jeg kjøpte bilen for under det dobbelte...

 

samtidig er egr fremme i motor tett/defekt. er det da nokk og bare blokkere med stålplate og kode vekk feilmelding ? fikk pris på ca 20k på å reparere egr, det ser jeg som uaktuellt...

Link to comment
Share on other sites

Bytt verksted. Dette var laaangt over normalen for de jobbene.

 

Vanligvis er det overhaling av eber som må til. Ca 1000-1500kr i deler.

 

Egr er en del jobb å bytte. Har ikke blendet noen 1.8 TDCI om det er det du har, men har byttet mange. 3500-4000kr ny om du bestiller på nett.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Tilbakemelding angående EGR!

 

Jeg hadde følgende feilkoder;  P0489 - P0490 - P141A.

 

Ford merkeverksted ville som sagt bytte hele innsug/egr ( drittjobb) 

 

Eg bestillte komplett innsug selv fra Skruvat, ca 4000kr. begynnte å demontere, men gav meg da 4 stk bolter på innsuget er helvette å komme til...

Kjente dog på egr'en, og den bevegde seg glatt og fint, med andre ord var den ikke fast!

 

Det eg derimot gjor; Flytta over selve styringa for EGR, (lånt bilde fra internjet).

 u5arevyp.jpg

Alle lamper forsvant ved første oppstart, ingen sletting av feilkoder nødvendig. bilen går reint og fungerer som bare juling! 

 

TL;DR; Ved EGR problem, sjekk styring først. samtidig får man kjent om EGR sitter fast. 

 

Hadde også på blendeplate, for å teste. men følte bilen jukset ved pådrag fra lavt turtall, så fjernet den. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...