Jump to content

DPF Ford Transit Connect 2013


Ryger

Recommended Posts

Hei

Har problemer med en Transit Connect. Partikkelfilteret blir tett, har tatt det av og spylt det reint med varmtvann. Da går det 2-3mnd så er det tett igjen. Etter jeg har spylt det så kan jeg slette feilkode P2463.

Noen tips til hva som er galt siden partikkelfilter blir tett? kjører 30-40min hver dag så er ikke bare småkjøring. Prøvde å kjøre en tvungen regenerering, men fikk bare temperatur opp i 380grader, det var visst for lite.

 

Når jeg har kjørt ca 1mil får jeg opp rød varsellampe+ det gule utropstegnet og det står "motor felfunktion". Finner ikke noen feilkode når dette skjer og hvis jeg starter og stopper bilen forsvinner varsellampen, det gule utropstegnet og "motor felfunktion", men etter ca en mil er det tilbake igjen. Merker ikke noe forskjell på bilen.

Noen som vet hva dette kan være? 

 

 

Er en lekkasje i en slange ved turbo som jeg ikke har fått fikset, kan dette ha noe med det å gjøre?

 

Har ikke lyst til å koste på denne bilen all verden så fint med noen gode tips! 

Link to comment
Share on other sites

Ahh gikk litt fort her... ja kan nok være den. Prøvde å kjøre strøm direkte på den og den ble veldig varm, men kan jo hende dysa er tett!

Kan jeg sjekke den hvis jeg tar av dpf og kjører strøm rett på pumpa? Skal vel komme litt diesel i røret da?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...