Jump to content

Closed loop


grandisjohn

Recommended Posts

Prøver å skjønne hvordan jeg skal få ecu til å gå i closed loop. Forklaringene på Engelsk kan av og til være litt tricky... 

Som f.eks "TPS decel sensitivity" og "TPS accel sensitivity". Skal settes en verdi som er høyere enn "throttle close rate"

og en verdi som også er høyere enn "throttle open rate". Hva er dette, hva er meningen med verdien og hva oppgis

verdien i? En slags tidsbegrensing? 

Om ikke TPS decel/accel sensitivity settes høyere en Throttle open/Close rate, is closed loop suspended, og det vil man

jo ikke.. 

 

Prøvde google-oversettelse på "Throttle open rate" og fikk "gassnøkkel" som resultat :D

Edited by grandisjohn
  • Like 1

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Google translate er håpløst på slikt.

Kan du ta noen skjermdump av alle de aktuelle innstillingen og/eller en link til en online manual til sprutet?

Dette er innstillinger der nøyaktig funksjon og navn på de varierer litt fra sprut til sprut. Så ett overblikk vil hjelpe :)

  • Like 1

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg har funnet ut av det. Oppdaget en egen meny for "accel fuelling" med live.visning av de aktuelle

"throttle open/Close rate" verdiene.  

Da er det nok bare å sette "TPS accel/decel" verdiene i closed looop-menyen litt høyere en de som vises live. 

Er Emerald sprut. Kurant å lære seg, med programvare utviklet for at man skal kunne greie å mappe sprutet

selv. 

Er litt feit AFR-ratio. Prøve å magre ut litt etter en fin target-tabell som jeg fikk fra Dave Walker him self hos

Emerald. Kjøpte ny BBL etter anbefaling derfra. 14point7. Virker som gode greier. 

  • Like 2

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Har vist seg at det var for dårlig ventilasjon i lakkboksen, sånn at vannet i basefargen ikke rakk å absorbere før 

klarlakken ble lagt på. Lakken kommer aldri til å tørke og blir ikke hard. Med andre ord mislykket.  

Men lakken ser jo i det minste flott ut da, selv om det i sola kansje glittrer i meste laget...

Will try again. Lakkerer påtar seg stadig ansvar, så det blir nok bra til slutt. Men det blir ikke gullpearls neste

gang. Er jo en mørkgrønn pearl metallic som bryter mye i blått, så kansje vi prøver med et lite dryss blå ice

pearls i klarlakken neste gang. 

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Ajj, så kjedelig da.

Det med for kort avdunstning på vanntynnbar base har jeg selv driti meg ut på. Lakka en bakfanger for en bekjent med slik base for første gang. På databladet stod det 20 minutter avdunsting  etter siste strøk ved 20 grdC og det fulgte jeg med god margin før klarlakk. Likevel ble det mange bærer i basen. Snakket med forhandler og han sa at en minst må vente 90 minutter og ha minst 20 grdC ved avdunsting men helst 17 til 18 grdC ved sprøyting ???

Fikk det til og etter det venter jeg minst et par timer, gjerne lenger før klarlakk.

Effektlakk har ofte en balanse, litt for mye, ikke bra, litt for lite er heller ikke bra.

Håper du får det til neste gang da :) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...