Jump to content

MT75 4wd


grandisjohn

Recommended Posts

Er vel ingen Ford-kasser som tåler moment..

Er det noen forskjell på clutchen da? Har en til 4wd, riktignok til Scorpio 2,9,

men utløserlageret som fulgte med passer ikke på MT75. Komplett ny Valeo-

clutch, så alt lå i samme pakka. 

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Blir stående igjen på start to minutter ut i videoen når Audi`n dro av sted. Sikkert kassa som tok kvelden...

 

Forskjell på utløserarm på T5 og MT75 du mener?

 

Synes det er merkelig at utløserlageret til 2,9 4wd clutchen ikke passer på MT75 kassa.

 

Lamellplata er 240 mm, men selve lamell-området er 4 mm smalere enn på en 2wd clutch.

Veit ikke om det har noe betydning...? 

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Ja, er forskjell på utløserarmene i forhold til om det er T5, Mt75 2wd og Mt75 4x4. Må nesten bare måle seg frem til hvilken kombo en må bruke. Klutshen skal være lik ellers.

Er blitt kjørt 2wd Cosworth YB med mt75 på oppimot 400hk med suksess flere ganger, så er ikke SÅ dårlige. Er vel kamikasegiring som knekker det meste av kasser.

Den på filmen vrei i filler mellomaksel pga slicks og 350hk på hjula,  men kassa holdt. ( T9)

Edited by Slåstad RS
  • Like 2

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Ok, så det er en forskjell på utløserarmen på MT75 2wd og 4wd altså. Det var nyttig informasjon :)

Da veit jeg i allefall at clutchen er riktig i forhold til den som ble bestilt.

Riktig utløserlager til 2wd kasse har jeg tilnærmet ubrukt, så da bør det vel funke å montere 4wd

clutchen.  

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, legg alt ved siden av hverandre og mål. Ved å måle hvor anlegget på trykkplata treffer utløserlager når klutshen er montert på svinghjul, så kan du finne ut av hvilken som passer best.

Kenneth her på forumet, bygde om så det ble justerbart på ei Dohckasse han hadde i "Styggen" pga endret innpress etter montering av lettere svinghjul.

 

Vill gjetting, men vil tro du har 2,8 svinghjul på din? I så fall, så er det ikke bare å plukke rett del i fra katalogen.

Edited by Slåstad RS
  • Like 1

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...