Jump to content

Har ein Kuga 2012 med det meste av utstyr men.... vurderer ny Focus


Ronnybru65

Recommended Posts

Bare å få prøvekjørt det. Nå er Focus Mk4 så ny at det er er ikke noen som er langkjørt eller grundig testet av det jeg vet.

1.5L Ecoboost 182hk 8 Automat er enn så lenge det sprekeste av modellutvalget, men du har vel fått med deg denne? http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/81046-focus-mk4-st-2019/

Da blir det manuell å få også. Verdt å vente på om budsjettet er der.

Link to comment
Share on other sites

Bare å få prøvekjørt det. Nå er Focus Mk4 så ny at det er er ikke noen som er langkjørt eller grundig testet av det jeg vet.

1.5L Ecoboost 182hk 8 Automat er enn så lenge det sprekeste av modellutvalget, men du har vel fått med deg denne? http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/81046-focus-mk4-st-2019/

Da blir det manuell å få også. Verdt å vente på om budsjettet er der.

 

Interessant.... med nokre år Kuga så ser eg nå på Mondeo og Focus.... Focus er en mindre bil men har hørt masse bra om den. 

 

Edited by Ronnybru65
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har surfet litt på youtube..... Finner videoer men da enten med 1,5 182 hk eller så er det den nye 2,3 280hk 

 

Virker som Focus i 1,5 utgave har endel plast og litt småting som er av lavere kvalitet. 

Er det meir Premium klasse over 190 hk diesel og 2,3 liter modellene?

 

Ellers så er det masse interessant ved den nye modellen. 

 

Kva er potensialet på 190 hk diesel? Eller er det en 2 liter 150/ 180 hk motor det er tatt ut 10 ekstra hk utav?

 

Har jo den UFDA 2 liter dieselen i min Kuga og kan således ta ut 180 Hk. 

Link to comment
Share on other sites

Har surfet litt på youtube..... Finner videoer men da enten med 1,5 182 hk eller så er det den nye 2,3 280hk 

 

Virker som Focus i 1,5 utgave har endel plast og litt småting som er av lavere kvalitet. 

Er det meir Premium klasse over 190 hk diesel og 2,3 liter modellene?

Premium og premium, men det blir jo som forrige generasjon Focus en forskjell både innvendig og utvendig på ST vs. ST-Line samt resten av modellene. Titanium og Vignale er jo mer i retning komfort.

Men det blir mer teknikk i understell og drivverk på ST og STD :D enn i 1.5L

Link to comment
Share on other sites

Kva er potensialet på 190 hk diesel? Eller er det en 2 liter 150/ 180 hk motor det er tatt ut 10 ekstra hk utav?

2L 190hk Ecoblue diesel får stempler av stål. Stålstempler i dieselmotor er noe de som bygger og trimmer dieselmotorer liker.

2L Ecoblue diesel var en helt ny motor i 2016. Debuterte først i Transit så senere i andre modeller som Edge, og nå Focus STD.

 

I dagens Kuga 2L står en Duratorq.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

2L 190hk Ecoblue diesel får stempler av stål. Stålstempler i dieselmotor er noe de som bygger og trimmer dieselmotorer liker.

2L Ecoblue diesel var en helt ny motor i 2016. Debuterte først i Transit så senere i andre modeller som Edge, og nå Focus STD.

 

I dagens Kuga 2L står en Duratorq.

 Ok. Så derfor er den Duratorque maskinen ikke aktuell i denne bilen. Det er bra for me er noen som har måtte bytte maskiner i våres Forder som har Duratorque motorer. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...