Jump to content

Hovedsylinder og bremserør


sierraracing

Recommended Posts

Driver å lager et sett med nye bremserør til en løpsbil. Skrudde jo såklart av de gamle bremserøra uten å tenke over hvor de satt skrudd på hovedsylinderen. Så er det noen som kan komme med et lite tips? Gammel ATE hovedsylinder med to utløp og kan se ut som om det forskjell på størrelsen på stempelet på hvert utløp. Står 15 fremst på hovedsylinderen og 22 bakerst. Skal bruke et utløp til frambremser og et utløp til bakbremser. Er det riktig å skru frambremsene på det utløpet med minst stempel?

Ford Sierra bilcrossbil ´89

Ford Escort MK2 Zakspeed ´76

Peugeot 406 2.0TD Stv ´02

Link to comment
Share on other sites

i 9 av 10 tilfeller så er kretsen til frambremsene koblet på pumpa nærmest veggen. å her høres det jo også ut som om pumpa er merket med 22mm boring og 15mm boring. størst boring skal på størst calipere, altså 22 skal foran 

Link to comment
Share on other sites

Ja, prøvde å søke litt mer etter info om sånne hovedsylindere og det k3nn37 skrev hørtes veldig fornuftig ut i forhold til det. Tror de satt på Volvo 240.

Ford Sierra bilcrossbil ´89

Ford Escort MK2 Zakspeed ´76

Peugeot 406 2.0TD Stv ´02

Link to comment
Share on other sites

240 ja. Ja da er det primær(22mm) og sekundær(15mm) utgang. På 240 så går alle utgående bremserør via fordelingsblokken da de fremre kalipperene har to innganger hver. Utgangen nærmest forsterkeren er primær og den går originalt til fordelingsblokken sammen med sekundærutgangen. Kan du ikke bare bruke fordelingsblokken med to blendede utganger da? Jeg gjorde det på en Ford Falcon jeg hadde som jeg bygde om til skivebrems foran. Funket veldig bra det.

Legger ved en fin BigBrake 240 link https://www.240turbo.com/volvo240bigbrakes.html

Link to comment
Share on other sites

Ja, så det på delekatalogen at de går til en fordelingsblokk. Men der går det vel to rør bakover til bakbremsene og?

 

Så lenge jeg nå har fått kontroll på hva som er riktig så legger jeg frambremsene på primærutgangen og bakbremsene på sekundærkretsen.

 

Takk for hjelp!

Ford Sierra bilcrossbil ´89

Ford Escort MK2 Zakspeed ´76

Peugeot 406 2.0TD Stv ´02

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...