Jump to content

Ford sin nye Elbil


Complexity

Recommended Posts

On 3/18/2020 at 5:44 PM, Complexity said:

Går man for Performance utgaven til 500 tusen får man en rimelig heftig bil.

Nå har Track Mode V2 kommer til alle bilene og via oppdatering, som gjør den sykt morsom på bane. Kan justere power mellom frem og bak blandt annet.

Det er rimelig heftig spør du meg.Focus RS har vel en drift modus, men Mach-e er vel ikke helt laget med drifting i tankene.

Track Mode V2 er ganske heftig, og med den softwarelanseringen ble Forden en CUV med Mustangbaklys for mor og besteforeldre. Ser at den fortsatt i eurospek er oppført med 8 og 7 sekunders 0-100kmt!
Tesla 3 setter standarden i elbil med ytelse, men jeg klarer ikke rettferdiggjøre 500K på noe som den største motivasjonsfaktoren for kjøp blir å kjøre "gratis" gjennom byens 53 bomgalger. Elbil over nivået Leaf/eGolf A til B i kollektivfeltet til jobb er for de som kan klare seg med Tesla som eneste bil eller ha noe fett i tillegg i garasjen.

Elbil er derfor noe for folk med en grei seddelbunke. Som feks Rivian R1T. . Den markedsføres som en fritidsbil fra 69K USD. Den startprisen er det samme som en F-150 Raptor hvor alt av ekstrautstyr er krysset av på. Rivian er utsatt fra 2020 lansering til en gang i 2021 pga Korona, men de droppet denne snutten samme dag som Ford avduket 2021 F-150.

 

Link to comment
Share on other sites

Ford tar kansje en Mazda og gjør bilen "dårlig" rett å slett fordi de ikke ønsker å selge den.

Det så latterlig kult ut med den Rivian. Som en radiostyrt bil i full skala.

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
On 6/29/2020 at 11:30 AM, Complexity said:

Ford tar kansje en Mazda og gjør bilen "dårlig" rett å slett fordi de ikke ønsker å selge den.

Får dytte litt på denne tråden å for å sjekke spenningen på elbil. Jeg er jo kvalifisert til å skrive for elbilstedet Broom.no 🙄😄
De gjør ikke en Mazda. Forden til CEO Fields ble til en "Mustang" under CEO Hackett. Dagens CEO Farley var enig med Hackett, og den er derfor fri for Fordlogo da denne skal det selges så mange som mulig av som "premium".

Ser en første utgave er til salgs før levering på finn.no
Aner ikke hva den utgaven kostet, men det er bud over 650K som gjelder. Da er man inne på på minste motor e-tron 50 quattro. 
Eneste spennende med den Audi er hengervekten på 1800kg. Som er like mye som en Mondeo Mk3 2001-2007. Vil ikke akkurat kalle det forsprang i teknikk til den prisen, men da kan du dra på 80-90tall fossilet til bane/biltreff.

Men ser jo at folk er villige til å ofre mye som feks hengerfeste så lenge bilen går på strøm. Det er bare å se på alle Leaf, e-golf/I.D 3, Soul, Kona o.l med sykkelstativkrok om du er heldig.

750kg hengervekt er fortsatt sykkelstativ for meg så jeg venter på runde 2 med Transit på strøm i 2022. Men jeg er ikke villig til å betale e-Crafter 600K for den. For du får mye Transit på fossil til under den prisen. Kvitter meg ikke med de gamle fossilene for å kjøre på strøm. Livet er for kort til det.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, grcossie said:

Vi har Mustangen her nå, har ikke giddet å kikke på den engang, har bare ikke interesse 

Prøv den så får du interesse ;)

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Complexity said:

Prøv den så får du interesse ;)

Mange er motorinteressert, da type forbrenningsmotor. Jeg har prøvd Tesla og det går jo styggjævlig, men det vekker liksom ikke interesse i så måte. Er jo som med alt, handler om interesse. 

 

Kan legge til at moderne bil generelt er for meg kun et fremkomstmiddel. Hvis en Renault Kangoo tar meg dit jeg vil så er det greit! 

Edited by SierraCL
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, skrev SierraCL:

Kan legge til at moderne bil generelt er for meg kun et fremkomstmiddel. Hvis en Renault Kangoo tar meg dit jeg vil så er det greit! 

+1 :)

  • Like 1

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

X - Honda Civic '97 1.4S

Ford Mondeo '05 1.8

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, skrev Complexity:

Prøv den så får du interesse ;)

Nei det tror jeg ikke, har kjørt flere Tesla, og er ikke noe wow greier for meg. Men er slik det skal være, ikke alle må like det samme. Jeg har trua på at det finnes andre alternativ enn elektrisk for framtida

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 2/11/2021 at 7:46 PM, grcossie said:

Nei det tror jeg ikke, har kjørt flere Tesla, og er ikke noe wow greier for meg. Men er slik det skal være, ikke alle må like det samme. Jeg har trua på at det finnes andre alternativ enn elektrisk for framtida

Tja.. Man har jo Hydrogen.. Som i praksis også er elbil bare med kraftverket på slep.. Ellers vet jeg ikke om det er så mye annet som kommer?

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, skrev Complexity:

Tja.. Man har jo Hydrogen.. Som i praksis også er elbil bare med kraftverket på slep.. Ellers vet jeg ikke om det er så mye annet som kommer?

Hest og kjerre? :P Neida, det er ikke godt å si hva som skjer i fremtiden, men El-bil er iallefall ikke løsningen... 

 

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

X - Honda Civic '97 1.4S

Ford Mondeo '05 1.8

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to comment
Share on other sites

15 timer siden, skrev Tommelom93:

Hest og kjerre? :P Neida, det er ikke godt å si hva som skjer i fremtiden, men El-bil er iallefall ikke løsningen... 

 

Hesten har vel fått et rykte på seg den og, for å være miljøskadelig som alle andre dyr i landbruket i forhold til å slippe ut for mye metan😂

 

 

  • Haha 2

Ford Sierra bilcrossbil ´89

Ford Escort MK2 Zakspeed ´76

Peugeot 406 2.0TD Stv ´02

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, skrev sierraracing:

Hesten har vel fått et rykte på seg den og, for å være miljøskadelig som alle andre dyr i landbruket i forhold til å slippe ut for mye metan😂

 

 

Haha, obs... jeg glemte den detaljen🙈😅

Edited by Tommelom93

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

X - Honda Civic '97 1.4S

Ford Mondeo '05 1.8

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Tommelom93 said:

Hest og kjerre? :P Neida, det er ikke godt å si hva som skjer i fremtiden, men El-bil er iallefall ikke løsningen... 

 

Tja vi får se. Ca 900km rekkevidde på Avensisen jeg kjører om dagen, og nye Tesla Model S har 850km, så rekkevidden på elektrisk begynner å matche iallefall. Og utviklingen på elektrisk er jo satt i høygir nå hos de fleste produsentene. 

Ford skal jo kun ha elbiler fra 2030 så de satser iallefall på det.

https://www.tu.no/artikler/dette-er-siste-tiar-ford-selger-personbiler-med-forbrenningsmotor/506919

Edited by Complexity

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

6 timer siden, skrev Complexity:

Tja vi får se. Ca 900km rekkevidde på Avensisen jeg kjører om dagen, og nye Tesla Model S har 850km, så rekkevidden på elektrisk begynner å matche iallefall. Og utviklingen på elektrisk er jo satt i høygir nå hos de fleste produsentene. 

Ford skal jo kun ha elbiler fra 2030 så de satser iallefall på det.

https://www.tu.no/artikler/dette-er-siste-tiar-ford-selger-personbiler-med-forbrenningsmotor/506919

Ja, utviklingen av El-biler kan ikke sammenlignes med de gamle El-bilene og de begynner å matche med dagens fossilbiler, men det er fortsatt ikke løsningen. Og som nevnt tidligere, hvis man skal ha en El-bil nå til dags med god rekkevidde må man opp i en heller høy prisklasse som ikke alle har råd til, det er noe man må i tankene. 

At Ford satser på El-biler i fremtiden kommer ikke som en bombe mtp hvis de følge trenden til andre bilprodusenter;) 

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

X - Honda Civic '97 1.4S

Ford Mondeo '05 1.8

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Complexity said:

Tja vi får se. Ca 900km rekkevidde på Avensisen jeg kjører om dagen, og nye Tesla Model S har 850km, så rekkevidden på elektrisk begynner å matche iallefall. Og utviklingen på elektrisk er jo satt i høygir nå hos de fleste produsentene. 

Ford skal jo kun ha elbiler fra 2030 så de satser iallefall på det.

https://www.tu.no/artikler/dette-er-siste-tiar-ford-selger-personbiler-med-forbrenningsmotor/506919

Som Mustangeier er Tesla 3 den eneste elbilen jeg kunne lagt penger i, men jeg kvitter meg ikke med gammel morro for å bli eier av en Model 3. Jeg er ikke på det nivået med sedler til overs. Skulle gjerne hatt en som daglig sliter/bomsnik for ser det begynner å komme greit med ettermarked på understell o.l i USA.

Nå er dert blitt et kappløp på pr for samtlige bilprodusenter om å bli Tesla :D så livet er for kort til å ikke kjøre fossil mens det enda er mulig.

Og når du er inne på rekkevidde så var jeg senest i kveld på vei ut av Oslo med tunglastet varebil etter rushet, men det hjalp jo ikke å kjøre så sent på kvelden for jammen havnet jeg ikke bak en Zoe som prøvde å ligge i 70-75 på motorveien med 90 sone! Vet ikke om det var gamle eller nye Zoe, men det var nok ingen lader på jobben til den gjerrigknarken!
Var morro med slaps mellom veibanene, og grei trafikk i begge løp med en ikke alt for kvikk varebil så der ble jeg liggende bak noen kilometer. Og vi var ikke kommet til Oslo bygrensen engang. Lurer på hvor i Østfold den Zoeeieren holdt til? For holdt den godt påkledde gjerrigknarken til i Akershus så er det ganske så tragisk bilde på norsk elbilpolitikk.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, and said:

Som Mustangeier er Tesla 3 den eneste elbilen jeg kunne lagt penger i, men jeg kvitter meg ikke med gammel morro for å bli eier av en Model 3. Jeg er ikke på det nivået med sedler til overs. Skulle gjerne hatt en som daglig sliter/bomsnik for ser det begynner å komme greit med ettermarked på understell o.l i USA.

Nå er dert blitt et kappløp på pr for samtlige bilprodusenter om å bli Tesla :D så livet er for kort til å ikke kjøre fossil mens det enda er mulig.

Og når du er inne på rekkevidde så var jeg senest i kveld på vei ut av Oslo med tunglastet varebil etter rushet, men det hjalp jo ikke å kjøre så sent på kvelden for jammen havnet jeg ikke bak en Zoe som prøvde å ligge i 70-75 på motorveien med 90 sone! Vet ikke om det var gamle eller nye Zoe, men det var nok ingen lader på jobben til den gjerrigknarken!
Var morro med slaps mellom veibanene, og grei trafikk i begge løp med en ikke alt for kvikk varebil så der ble jeg liggende bak noen kilometer. Og vi var ikke kommet til Oslo bygrensen engang. Lurer på hvor i Østfold den Zoeeieren holdt til? For holdt den godt påkledde gjerrigknarken til i Akershus så er det ganske så tragisk bilde på norsk elbilpolitikk.

Haha, Zoe er ikke det man burde assosiere elbil med. De første utgavene kunne man vel ikke hurtiglade, og siden de bruker motorviklingene som batterilader kan de bare lades på TN nett. Noe de fleste hus i Norge bygget før 2000 ikke har...

Er veldig få Zoe her i Tromsø. Tipper det er en grunn til det 😛

 

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Tommelom93 said:

Ja, utviklingen av El-biler kan ikke sammenlignes med de gamle El-bilene og de begynner å matche med dagens fossilbiler, men det er fortsatt ikke løsningen. 

Hva tror du løsningen kan være da? Gass? Er vel ganske utprøvd og har vel ikke tatt helt av.. :p

Etter halvannet år med elbil er jeg ikke i tvil om at dette er fremtiden. Er jo ingen ulemper foruten om rekkevidde og ladetid på langtur, men begge disse "problemene" blir adressert i nærmeste fremtid. Ellers bare digg å ha varm bil på 3 minutter som går som ett uvær og er tilnærmet gratis i bruk.

Hydrogen i personbiler har jeg ingen tro på. Bilene som finnes nå har kort rekkevidde, de er trege, må fylles med svindyrt eksplosivt drivstoff under høyt trykk, krever hyppig service for å sjekke etter lekasjer fra hydrogentankene og har veldig få plasser man kan tanke. Bagasjeplassen er jo pg begrenset av de store tankene.

Og det er jo bare elbiler hvor de har bytta ut halve batteriet med en brenselcelle. Som forøvrig har begrenset levetid og må byttes etterhvert. Sikkert litt kostbart det og.

Screenshot_20210218-081653.thumb.png.e2c696a99f42a83f49eb96ff043e4c01.png

Nei takke seg til at elbilen ikke trenger service. Da får man jo mere tid til å skru på søndagsbilen? :D

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, skrev Complexity:

Hva tror du løsningen kan være da? Gass? Er vel ganske utprøvd og har vel ikke tatt helt av.. 😛

Etter halvannet år med elbil er jeg ikke i tvil om at dette er fremtiden. Er jo ingen ulemper foruten om rekkevidde og ladetid på langtur, men begge disse "problemene" blir adressert i nærmeste fremtid. Ellers bare digg å ha varm bil på 3 minutter som går som ett uvær og er tilnærmet gratis i bruk.

Hydrogen i personbiler har jeg ingen tro på. Bilene som finnes nå har kort rekkevidde, de er trege, må fylles med svindyrt eksplosivt drivstoff under høyt trykk, krever hyppig service for å sjekke etter lekasjer fra hydrogentankene og har veldig få plasser man kan tanke. Bagasjeplassen er jo pg begrenset av de store tankene.

Og det er jo bare elbiler hvor de har bytta ut halve batteriet med en brenselcelle. Som forøvrig har begrenset levetid og må byttes etterhvert. Sikkert litt kostbart det og.

Screenshot_20210218-081653.thumb.png.e2c696a99f42a83f49eb96ff043e4c01.png

Nei takke seg til at elbilen ikke trenger service. Da får man jo mere tid til å skru på søndagsbilen? :D

Nei, si det? Hadde jeg hatt noe interesse for dette miljø hysteriet kunne jeg kanskje kommet med forslag ;) Hvorfor fase ut diesel bilen når den med dagens teknologi renser luften? 

Tja, el-bil er vel ikke bare dans på roser? Det blir ikke nevnt noe særlig om svevestøv som er høyere enn fossilbil.... 

Hva med kostnaden å bytte batterier på en el- bil hvis uhellet er ute? Hvor skal man gjøre av  dem mtp resirkulering? 

https://motor.no/bilhold-bilskader-forbrukerrettigheter/dette-hullet-i-bunnplaten-koster-356000-kr-a-reparere/190729

 

https://motor.no/bilhold-elbil-forbruker/kan-reparere-mye-billigere-men-blir-nektet-av-jaguar/191293

 

 

 

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

X - Honda Civic '97 1.4S

Ford Mondeo '05 1.8

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Tommelom93 said:

Nei, si det? Hadde jeg hatt noe interesse for dette miljø hysteriet kunne jeg kanskje kommet med forslag ;) Hvorfor fase ut diesel bilen når den med dagens teknologi renser luften? 

Tja, el-bil er vel ikke bare dans på roser? Det blir ikke nevnt noe særlig om svevestøv som er høyere enn fossilbil.... 

Hva med kostnaden å bytte batterier på en el- bil hvis uhellet er ute? Hvor skal man gjøre av  dem mtp resirkulering? 

https://motor.no/bilhold-bilskader-forbrukerrettigheter/dette-hullet-i-bunnplaten-koster-356000-kr-a-reparere/190729

 

https://motor.no/bilhold-elbil-forbruker/kan-reparere-mye-billigere-men-blir-nektet-av-jaguar/191293

 

 

 

Tror du burde sette deg inn i grunnlaget som ble brukt for å lage artikkelen om at diesel renser luften 😅 det er syyltynt.

Og Adblue fryser ved -11 grader omtrent så er det kaldere enn det slipper motoren ut alt mulig.

https://motor.no/diesel-nissan-opel/nye-dieselbiler-forurenser-mye-mer-enn-man-tror/118100

Den med bunnpannen og hullet er jo litt spesielt med Jaguar. Helt flekk nytt batteri med bytte koster 110 000kr på min Tesla.

Har dog tilgode å høre om en eneste en som har betalt dette da og ikke fått det dekket på garanti eller forsikring. 

Jaguar har jo brukt noe lim som koster 130 tusen?!? Er jo helt sinnsykt.

Edited by Complexity

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, grcossie said:

Mangen el biler med problem i kulda

Mange elbiler passer ikke på 12V batteriet sitt og får derfor ikke "start" i kulda. Helt riktig det. Kan ikke forstå at de feiler såppas på en så enkel oppgave.

Men er jo litt morsomt at det er det gode gamle blybatteriet som er problemet. Men virker som de begynner å gå over til 12V lithiumbatterier nå da. Iallefall Tesla.

Edited by Complexity

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, skrev Complexity:

Tror du burde sette deg inn i grunnlaget som ble brukt for å lage artikkelen om at diesel renser luften 😅 det er syyltynt.

Og Adblue fryser ved -11 grader omtrent så er det kaldere enn det slipper motoren ut alt mulig.

https://motor.no/diesel-nissan-opel/nye-dieselbiler-forurenser-mye-mer-enn-man-tror/118100

Den med bunnpannen og hullet er jo litt spesielt med Jaguar. Helt flekk nytt batteri med bytte koster 110 000kr på min Tesla.

Har dog tilgode å høre om en eneste en som har betalt dette da og ikke fått det dekket på garanti eller forsikring. 

Jaguar har jo brukt noe lim som koster 130 tusen?!? Er jo helt sinnsykt.

Hehe.... det er sikkert et syltynn grunnlag, og hvorfor jeg egentlig har havnet i denne tråden lurer jeg litt på, siden jeg i bunn og grunn ikke har interesse for el-bil:P 

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

X - Honda Civic '97 1.4S

Ford Mondeo '05 1.8

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to comment
Share on other sites

6 timer siden, skrev Complexity:

Mange elbiler passer ikke på 12V batteriet sitt og får derfor ikke "start" i kulda. Helt riktig det. Kan ikke forstå at de feiler såppas på en så enkel oppgave.

Men er jo litt morsomt at det er det gode gamle blybatteriet som er problemet. Men virker som de begynner å gå over til 12V lithiumbatterier nå da. Iallefall Tesla.

Ja er mye batteri skift på 12v for tida. Har noen kompiser, som jobber på bilberginga her. Tesla er den bilen de har mest berginger på de siste åra, mulig komt seg litt nå. Typisk når Bergenserene har vært på hytta. Mye rare feil som dukker opp på de, men alle biler har noe, ingen er feilfri

Link to comment
Share on other sites

On 2/18/2021 at 8:09 PM, grcossie said:

Ja er mye batteri skift på 12v for tida. Har noen kompiser, som jobber på bilberginga her. Tesla er den bilen de har mest berginger på de siste åra, mulig komt seg litt nå. Typisk når Bergenserene har vært på hytta. Mye rare feil som dukker opp på de, men alle biler har noe, ingen er feilfri

Heldigvis ikke så stort problem på elbiler kontra fossilt da:

https://motor.no/elbil/nei-det-er-ingen-bolge-av-elbilhavarier-med-flatt-batteri/192441

VW ID.3 er vel bilen som drar opp statestikken. Den ble sluppet på markedet alt for tidlig så VW sku slippe bøter. 

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...