Jump to content

Flere problemer med Focus MK4!


Bullitt

Recommended Posts

Hei folkens! Er ny her inne og har en MK4 1.0 bensin stasjonsvogn. Opplever at lyden i høytalerne foran blir borte og da mister jeg muligheten til å bruke GPS, telefon og stemmestyring. Har undersøkt på nett og det virker som Ford ikke har funnet noen løsning på dette. En hadde bug i Sync og fikk oppdatert denne, men jeg har allerrede nyeste versjon. Andre har vært på verksted flere ganger uten løsning. Dette er da eiere i andre land. Min skal inn for andre gang til uka. Andre ting er at kollisjonsassistent reagerer unødvendig innimellom og at programmering for auto/start stop ikke alltid fungerer. Men hovedproblemet er lyden foran. Er det andre her inne som har vært borte i dette og kan dele erfaringer? Setter pris på innspill 1f642.png

Edited by Bullitt
Link to comment
Share on other sites

Takk for svar! Høres ut som om du jobber med Ford...Hvilke moduler var det ny software på? Fint å gi forhandleren min noen tips da jeg skal inn igjen på tirsdag. Tar gjerne i mot andre råd/vink også hvis du har 😀

 

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Bullitt said:

Takk for svar! Høres ut som om du jobber med Ford...Hvilke moduler var det ny software på? Fint å gi forhandleren min noen tips da jeg skal inn igjen på tirsdag. Tar gjerne i mot andre råd/vink også hvis du har 😀

 

Husker ikke forkortelsene i hodet nå. Må se lista med moduler på Etis, så kanskje jeg kommer på det.😀

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da kommer det en liten oppdatering; bilen var inne for 10 dager siden, Ford sentralt kjenner til problemet og jobber med ny programvare som kommer senest i mars.

Et annet irriterende problem er at varmetråder i bakrute fungerer dårlig, på + 1 gra kan det gå opp til 20 minutter å tine ruta med varmetråd slått på. Den har vært sånn siden  den var ny i oktober. Verkstedet mener at det er dårlig strøm på batteri og da er varmetrådene det første som blir dårlig, både Ford og jeg har ladet batteriet, men det er ikke stor forskjell og det blir fort like dårlig igjen. Tar gjerne i mot tips om dette også om det virkelig er batteri-relatert eller om det kan være noe annet?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
16 timer siden, Sten Andrè skrev:

Hei,

Oppdatering av APIM og TCU skal løse dette systemet. (Inkl nyeste Sync osv).

Takk for svar! Har vært sent ute med å oppdatere her, var nylig innom og fikk oppdatert software, ikke sikker på akkurat hva som ble oppdatert, men feilen ser ut til å være borte.

Har aldri hatt Ford før og må si at det er et par andre ting jeg reagerer på, har selv vært i bilbransjen i noen år og jobbet med forskjellige merker, men ikke opplevd følgende:

- På frontfanger ved høyre hjulbue er det to feil i lakken, det er et par "søkk/knekker" på ca. 3 cm i lengde, de er vanskelige å se og synes bare i bestemt vinkel og lys. Viste dette til forhandleren og fikk som svar at hvis det hadde blitt oppdaget under klargjøring ville det blitt opprettet en sak, men nå blir det ikke gjort noe med hvis det ikke er synlig 3 meter fra bilen. De sa at alle biler har noe slikt og at det ikke er noe å gjøre med.

- Så en annen bagatell; dekal ved førerdør som viser riktig lufttrykk var flerret opp i hjørnet da jeg kjøpte bilen og forhandler har funnet delenummer (2197598), har prøvd å få tak i det siden september hos forhandler og Ford sentralt, men de sier det er en factory only del itil Focus og Fiesta som ikke kan bestilles.   

- Den ble levert med folie på bakfangeren som beskyttelse og kostet 270, den har nå løsnet for tredje gang, fikk beskjed om at de er dårlige og blir slik etter hvert uansett.

- Har fremdeles problemer med varmetråder i bakrute og batteri.

Synes dette er irriterende da man kjøper en ny bil og selve bilen er grei, men vet ikke om det blir Ford neste gang.     

 

Edited by Bullitt
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Bullitt said:

- På frontfanger ved høyre hjulbue er det to feil i lakken, det er et par "søkk/knekker" på ca. 3 cm i lengde, de er vanskelige å se og synes bare i bestemt vinkel og lys. Viste dette til forhandleren og fikk som svar at hvis det hadde blitt oppdaget under klargjøring ville det blitt opprettet en sak, men nå blir det ikke gjort noe med hvis det ikke er synlig 3 meter fra bilen. De sa at alle biler har noe slikt og at det ikke er noe å gjøre med.

- Så en annen bagatell; dekal ved førerdør som viser riktig lufttrykk var flerret opp i hjørnet da jeg kjøpte bilen og forhandler har funnet delenummer (2197598), har prøvd å få tak i det siden september hos forhandler og Ford sentralt, men de sier det er en factory only del itil Focus og Fiesta som ikke kan bestilles.   

- Den ble levert med folie på bakfangeren som beskyttelse og kostet 270, den har nå løsnet for tredje gang, fikk beskjed om at de er dårlige og blir slik etter hvert uansett.

- Har fremdeles problemer med varmetråder i bakrute og batteri.

Synes dette er irriterende da man kjøper en ny bil og selve bilen er grei, men vet ikke om det blir Ford neste gang.     

 

Det skal ikke være sånn. Jobber selv på Ford.

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, Mondeo Power skrev:

Det skal ikke være sånn. Jobber selv på Ford.

Mulig jeg er for pirkete, men det er fristende å prøve hos en annen forhandler. Har hørt at Ford er **** på sånne lakk greier...

Link to comment
Share on other sites

13 minutter siden, grcossie skrev:

Kommer ikke opp noe på det dele nr. Har skifet slike før, er som handelsvare de merkene. Har du skilt nr?

 

Sendte deg en melding med reg. nr, her er et bilde av den:

image002.jpg

Link to comment
Share on other sites

8 minutter siden, grcossie skrev:

Var litt merkelig,  kommer ikke opp noen på denne bilen, forrige modell er merka hvite og de er tilgjengelig. Er vell litt kortere

Ja, de har brukt tid på å finne ut av dette, men ser ut til å bli vanskelig.

Hvis det er samme data/trykk på forrige modell kan jeg jo bestille og bruke den.

Edited by Bullitt
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...