Jump to content

Småfeil Ford Kuga


krissand

Recommended Posts

Heisann, håper at det er noen som kan hjelpe meg her

Har en 2010 Ford Kuga, som jeg har begynt å fått litt problemer med

For en god stund siden, så begynte bakluka å åpne seg av egen maskin, etter at bil ble tatt ut av revers innimellom. Sånn kom å gikk det ganske med jevne mellomrom, men nå de siste 2-3 månedene så åpner den seg så å si hele tiden, til og med når luka er åpen, så hører jeg at mekanismen lager den klikke lyden som kommer når man åpner. Men de skjer ikke når jeg er i fart. Noen tips?

 

Også samtidig så begynte det å pipe fra parkeringssensoren ved rygging i ca 5 sekunder, før den gir seg. Også ON-skriften på parksensor knapp blinker konstant. Noen tips her også?

Link to comment
Share on other sites

Det med bakluka er nok micro bryteren på luka som er defekt. Vanlig feil.

Parkeringshjelp problemene kan være sensor feil eller ledningsnett til bakre sensorer i bakfanger. At det blinker i knappen indikerer at det er en feil på systemet. Du kan ta en visuell sjekk av sensorene bak å se at de ikke er skadet eller flasset lakk på sensoren, evt få lest ut feilkoder. 

Edited by HoelRacing

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Parkeringssensorene har ikke evig liv. Det gjelder ikke bare Ford. Har skiftet to på min 2009 modell. For å finne defekte sensorer brukte jeg mobiltelefonen og tok næropptak av hver enkel. Er den i orden sender den ut små "knepp" med lydbølger som kameraet tar opp. Ingen lyd er defekt sensor. Sensorer må du kjøpe hos Ford da de er "låst" til Ford. Da får du også den i samme farge som den gamle. Pris var rett under 900.-. Bak var det forholdsvis greit å komme til støtfangerens bakside, løsne litt på plastlåsene og dytte ut den defekte. Blinkinga på ON bryteren forsvant og systemet var OK igjen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...