Jump to content

Tilleggsvarmer Eberspracher sikring


Eieravfordconnect

Recommended Posts

Hei. Jeg har en transit connect 2005 med en tilleggsvarmer som røyklegger hele kvartalet når den starter. Jeg har hørt at det billigste er å fjerne sikringen. Kan noen være så snill å fortelle meg hvor denne sikringen er plassert? Jeg ser symbolet på sikringen i håndboken men finner den ikke. 
 

takk 

Link to comment
Share on other sites

16 timer siden, Eieravfordconnect skrev:

Hei. Jeg har en transit connect 2005 med en tilleggsvarmer som røyklegger hele kvartalet når den starter.
 

Mest sannsynlig tett eller brent nettinghylse. Trenger et sånt sett som dette for å fikse det. Ikke store jobben men det er å ta av brenneren fra bilen som er den største jobben.

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, grcossie skrev:

Silen kan du bare kaste,  så rengjør du brennkameret

Mener du at man kan sløyfe silen/nettinghylsen når man overhaler/renser brenneren? I så fall førstegangen jeg ser det. Disse D4 og D5 er jo også mye brukt i båt og har aldri sett at noen skrive at man kan sløyfe den silen/hylsen. Har byttet på min D5 da den også røykla hele kryss og gårdsplasser når den fyra opp (veldig tøft i lyskryss eller i kø ☺️ ) og nå funker den greit og ryker kun litt ved kald oppstart.

Link to comment
Share on other sites

På min hadde sila "smeltet" litt slik at varmeren røyk noe veldig ved oppstart så det er tydelig at den var problemet. Har forstått at dette er det største mekaniske problemet med Eber`n om en ser bort i fra sot i kammeret og viftehavari. Uansett så fungere min nå perfekt enn så lenge og trolig så er denne sila også feilen på trådstarter sin brenner.

Takk for info :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...