Jump to content

sånn fingeren i været sierra pris


Afr

Recommended Posts

Jeg har ett prosjekt jeg vurderer å selge, siden jeg nå har fått to unger å kanskje innser at jeg har tatt på meg litt for mye!

Så var det det med pris da!

Bilen er en orginal sierra cosworth bakhjulstrekker, rustfri og fin i karosseriet, skinn interiør, og helt ok i lakk. motoren er "fungerte når den ble tatt ut" så der er jeg litt usikker, men jeg ville nok ha gått over motoren. girkasse er nyoverhalt. Bilen er tolla inn men ikke registrert i norge enda.
Har å ett sett med nye compomotive TH2 felger som på en måte hører til den bilen.

noen som våger å stikke en finger i lufta?

Link to comment
Share on other sites

Er lite sedaner til salgs for å sammenligne med for tiden. Var en tråd om dette for en tid tilbake men fant den ikke. Det som er klart er at originale sedan Cosworther vil stige i pris men dagens prisbilde er noe uklart. En grei kjørbar og original sedan, tja, opp i mot 200k, en fin original 250k ? Et lett prosjekt som din, 150k ? En sedan kan liksom ikke sammenlignes med vingebil, ennå. Har jo sett sedan-annonser med rust og annet tjafs til 120k som har blitt slettet ganske fort så det er klart et marked for lette prosjekter.

Jeg har ikke peiling jeg, dette var i grunn for å få i gang en diskusjon 😋

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

100k+kr er jo en del penger for en 30 år gammel bil uten noen form for garanti men folk gir jo glatt 200k for en lapskaus-vingebil bare den er blank i lakken. Hva med å legge den ut "as it is" på auksjon med minstepris på 120k?

Link to comment
Share on other sites

Er ikke 120k en helt grei pris da? Det er da en start. En ombygd sedan pleier ligge alt i fra 50k til 150k, mens en original pleier å starte ifra 100k og oppover.  Hvordan bilens stand og om den er ombygd eller en original Cosworth, spiller også en rolle ;) Men mtp at Cosworth nå i de senere år er blitt en entusiast og en heller sjelden fugl, er det vanskelig si en konkret pris. 

 

  • Like 1

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

X - Honda Civic '97 1.4S

Ford Mondeo '05 1.8

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...