Jump to content

Sierra Cosworth vil ikke gå for egen maskin?


Jonas.

Recommended Posts

Hei og hå. 

Har en org 2wd 88 mod cosworth med smidd innmat, 4x4 topp, piper cams , 36-1 trigger og you name it. Har et problem der motoren starter men vil ikke gå av seg selv. Kan "revve" motor, men høres ikke helt fornøyd ut og dør ut etter bare noen sekunder.  Blir vanskeligere å starte jo mer jeg prøver. Ofte etter oppstart er pluggene sort og litt våt. Det virker som at den får for mye bensin eller at tennpluggene får for lite gnist (gnist på alle 4) . Sprutet er Pectel T2. (kjøpte bilen uten å få særlig info om motorspec) Har hørt av flere kjente tunere at Pectel MÅ bruke fordeleren for at motoren skal gå i 720 sync, og andre anerkjente tunere sier at Pectel kan kjøre fordelerløst. Casen min er at bilen starter uten fordelerkontakten montert. 

Dysene er NYE 980cc Bosch motorsport dyser. Pluggene er Champion Qc59c (0,6 gap) 
Det er lagt inn omtrent 1260cc dyser i sprutet på 95 blyfri. Med dette har jeg kompensert med å skru opp bensintrykket til 5 bar slik at dysene leverer omtrent 1260cc men til ingen hell. 
Motor er satt sammen av Stian Hafsengen (jepp du leste riktig) så timing er rett. Ledningsnettet ser veldig fint ut og det meste av mekaniske deler er ny eller overhalet. 
- Har 2 stk bosch pumper, aeromotive BTR og Alu rør til fuelrail. Bensintrykk og flow virker stabilt, lukter ikke bensin fra vakuumslange. 
- 2 jordingskabler fra kaross til girkasse, jording til dynamo og jording på toppen
- Ikke tomgangsreg.

Btw, har googlet problemet i snart to uker. 


Er det noen kloke hoder der ute som kan gjette seg frem til hva det kan være?
 

Edited by Jonas.

- Original 88 mod 2wd Sierra RS Cosworth 

Link to comment
Share on other sites

Hei! 
 

Dette høres ut som det samme problemet jeg hadde en gang i tiden på en Cosworth. Dog da var det originalt innsprut på bilen. Da var det den blå vanntemperatur sensoren bak på v.side av motoren som var ødelagt.  Tungstartet, ville ikke gå på tomgang og øste på med bensin. 
Jeg vet ikke om pectel bruker dette signalet samme som originale innsprutet men skulle tro det. 

04 ford f150svt lightning

88 sierra cosworth orginal

88 sierra cosworth leke/bruksbil

92 sierra cosworth orginal 4x4 rally bil

78 capri cosworth prosjekt

76 3,0 capri zakspeed bredda, snart cosworth smitta:)

Link to comment
Share on other sites

Kjempefordelen med datasprut er jo at man kan koble til pc og lese av alle data. Jeg hadde begynt der. 

  • Like 1

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Slet med å laste ned programmet. Prøvde virtuel maskin og windows 95, men til ingen lykke. Uansett så tror jeg problemet kan være løst. Dro av vacuum til Map sensor slik at ecu leste atmosfæretrykk samt stilte opp bensintrykket, da gikk bilen av seg selv. Så konkluderer inntil videre at motoren fikk for lite bensin. Så hjernen er nå sendt til Volden for å legge inn mindre dyser så regner jeg med at alt er i orden. :)

- Original 88 mod 2wd Sierra RS Cosworth 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...