Jump to content

Jula sin nye bærbare billøfter.


and

Recommended Posts

Omtrent lik på kilo som Quick Jack. Selv prisen er den samme som hos Biltema. 15K.
Forskjellen her er at Quick Jack styres på 12V, mens Hamron har stikkontakt.

Her bør du dobbeltsjekke før du brenner 15K på Jula. Nettsiden lover løft på 542 mm, men bruksanvisningen sier 470 mm. Og da er dette like høyt som Quick Jack.

Surna litt i begynnelsen at Quick Jack var 12V utgaven, og ikke med stikkontakt. Men hvem har ikke liggende noen bilbatteri til overs innen armlengde? Og da kan du også ta den med på banetreff. Det gjør du ikke med en stikkontakt.

Jula Hamron løfter.

Biltema Quick Jack.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Hei

Noen andre her som har kjøpt jula sine quick jack kopi? 

Og lurte på om det er normalt at dem skal lekke hydraulikk olje? jula seier  at dette er et drenshull slik at olje kan komme ut, og slik eg forsto det på dem, så er dette heilt normalt?

Er snakk om kun den ene bukken, den andre er tett å fin. legger ved bilde.

 

spacer.pngspacer.png

Link to comment
Share on other sites

Ville tatt den videre i Julasystemet.
Hvorfor skal ikke hydraulikken være tett? Står ikke noe om drenshull i bruksanvisnigen productdocuments/manual/009452_190826_se-no-pl-en.pdf eller kundevurderinger https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/universallofter/barbar-billofter-009452/#tab04

Heller ikke noe drenshull hos QuickJack https://www.quickjack.com/pub/downloads/QuickJack-Car-Lift-Manual.pdf
Søk på nettet forteller bare om lekkasjer i slangekoblinger på eldre utgaver.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar,  dere begge har heilt rett.

Eg sende løftebukken inn for reklamasjon, kom tilbake fra svergie med kommentaren

"Testad utan anmärkning. Vid cylindertoppen kom det några droppar vid första lyftet. För att inte skada den övretätningen på kolven finns ett dräneringshål om lite olja skulle trängt förbi den nedre tätningen.",

og med eit undersøkelsegebyr på 299kr, eg ville ikke betale og ta med meg eit produkt som ikke var reparert,  etter mye fram å tilbake og en masse mail. fekk eg endelig svenskane til å forstå at bukken ikke skulle lekke olje, men før dem vart sendt til svergie igjen, måtte eg koble opp bukkane i butikken og vise dem lekkasjen, så vi satte enn palle på ca 600kg? med sand fordelt på begge bukkane, for uten last var den ødelagte bukken lekkasje fri. men med last kom der olje ut etter kvart løft opp til max høyde, på den ødelagte bukken.

veldig hyggelige og behjelpelige ansatte, og ikke dem sin feil at det svenske kundeservice er så tunggrod. Så nå venter eg spent på resultatet på servicen i svergie igjen.

Den ene butikkansatte konkulderte også med ødelagt stempelring pakkning, sannsylingvis ein produksjonsfeil i fra fabrikk.

 

Edited by Twistrer
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...