Jump to content

Sync 3 Oppdatering


///M-Power

Recommended Posts

Har en 2019 modell Focus som hver bidige gang jeg starter opp forteller at for å fullføre opdatering må jeg koble til WiFi. Gjør så det men skjer inget mer, prøver jeg å trykke på Se etter oppdatering så skjer det heller nada. Så etter ett halvt år med denne meldingen logga jeg meg inn på Ford sine sider, og der står det at oppdatering er tilgjengelig og jeg laster ned å følger instruksene.

 

Men når jeg setter inn minnepennen iht instruks så får jeg feilmeldingen "LST_ERR05", og thats it. Etter å ha søkt litt rundt skal en haug av filene untagen 2 stk ligge i en SyncMyRride mappe...det gjør de ikke. 

 

Noen som har vært borti dette?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha googla feilkoden så ser det ikke ut til at jeg er den eneste, nesten flævt å lese hvor mange som sliter med dette.

 

Fikk forøvrig ordnet det nå, brukte MAC når det ikke gikk for å overføre til minnepenn samt unzippe. Men når jeg bruke windows (fortsatt på mac), gjennom hele prossessen fra nedlastning til overføring så kom denne SyncMyRide mappen med så gjore ett forsøk og da gikk det med engang. Oppdateringen tok 20 minutter så kjørte tur mens den holdt på, å så var alt greit.

 

Syncoppd.thumb.jpg.aa3174e486ffaa5d01a2619474934f7e.jpg

  • Like 1

 

 

Link to comment
Share on other sites

Rart at Ford ikke vet dette og kan lage en utførlig beskrivelse på slikt? Tror Ford hadde scoret godt på å ha slike "gjør det selv" tips. Mulig de ikke vil at folk skal gjøre dette selv?Godt du fant det ut da og at noen kan få nytte av tråden din. 👍

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, xr4ti said:

Rart at Ford ikke vet dette og kan lage en utførlig beskrivelse på slikt? Tror Ford hadde scoret godt på å ha slike "gjør det selv" tips. Mulig de ikke vil at folk skal gjøre dette selv?Godt du fant det ut da og at noen kan få nytte av tråden din. 👍

Ligger jo på Ford.no hvordan det skal gjøres. På samme sted som man laster ned oppdateringen.

Gjør dette ukentlig på biler på jobben. Både sync og nytt kart, feiler aldri.

Husk også for de som bruker Internet Explorer nettleser, den er utgått og støttes ikke lenger av flere og flere nettsteder. Dette gjelder også Ford.no.

Bruk Chrome elle firefox om du er på Windows maskin.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 timer siden, Mondeo Power skrev:

Ligger jo på Ford.no hvordan det skal gjøres. På samme sted som man laster ned oppdateringen.

Gjør dette ukentlig på biler på jobben. Både sync og nytt kart, feiler aldri.

Husk også for de som bruker Internet Explorer nettleser, den er utgått og støttes ikke lenger av flere og flere nettsteder. Dette gjelder også Ford.no.

Bruk Chrome elle firefox om du er på Windows maskin.

Bruker Chrome på jobben, men synest den feiler ofte alikevell på ulike måter. Sist jeg var på kurs, ble det og tatt opp og det var gjenganger problem for de fleste. Nå har det vært en del krøll fra Ford med div data problem, som de stadig jobber med

Link to comment
Share on other sites

Følger med forklaring, men kunne stått mer forklarende. Stod at Mac skulle fungere, å er det jeg bruker. Men det gikk da altså ikke.

 

Brukte paralells windows 10 på Mac, lasta ned med internet explorer. Måtte formatere minnepenn til exFat format, det gjore jeg i Mac.

 

Når man er ferdig har man en ekstra fil på minnepenn, som igjen må lastet opp på ford.no så man får gitt svar tilbake hva slags oppdateringerer bilen har. 

  • Like 1

 

 

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, grcossie said:

Bruker Chrome på jobben, men synest den feiler ofte alikevell på ulike måter. Sist jeg var på kurs, ble det og tatt opp og det var gjenganger problem for de fleste. Nå har det vært en del krøll fra Ford med div data problem, som de stadig jobber med

Var en del problemer hos oss tidligere. Måtte kun bruke win 7 osv. Virket ikke i det heletatt når allt ble Win 10. Har omtrent samme sikkerhet på nettet som pentagon og det Hvite hus. Helt sykt 🤣

Så ble det sjekket av Ford og it avdelingen samtidig mens vi hadde en bil inne. Viste seg at IT hadde sperret for en fil vi trengte. Ingen problemer etterpå 😂😂

Edited by Mondeo Power
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...