Jump to content

JEGS eller Summit, hvem anbefales?


xr4ti

Recommended Posts

Må ha en del deler og siden norske forhandlere ikke kan skaffe deler til en fornuftig pris så må jeg kjøpe fra USA. Ser at både JEGS og Summit har delene jeg trenger men usikker på hvem jeg skal handle hos. Erfaringer noen?

Eventuelt andre som har litt originaldeler og performancedeler til amerikanske motorer.

Edited by xr4ti
Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har handlet av begge, faktisk bare gode erfaringer fra begge også. 

JEGS ser jeg i mailen min ganske ofte, de er glad i å sende reklame. 

Problemet er som ikke regel frakt fra USA, men problemet oppstår når det har kommet til Norge. Postnord er jo skandale, DHL tar alltid gebyr for utlegg av moms..

 

 

Edited by arreis 78
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg var på summit når jeg var i usa.. ganske imponerende bygg og lager!
Hadde vært morro å bygge med en sånn nabo!

men jeg har ikke bestillt deler av de da..

har du sjekka lokalt? hva er det du skal ha? jeg får somregel tak i alt jeg trenger til mustangen  på ponyparts i ski.. alt er på lager der å. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Begge vet hva de driver med, men som nevnt lengre opp i tråden det er i Norge det begynner å slakke på tempoet.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, arreis 78 skrev:

 

Jeg har handlet av begge, faktisk bare gode erfaringer fra begge også. 

JEGS ser jeg i mailen min ganske ofte, de er glad i å sende reklame. 

Problemet er som ikke regel frakt fra USA, men problemet oppstår når det har kommet til Norge. Postnord er jo skandale, DHL tar alltid gebyr for utlegg av moms..

 

 

DHL kjenner de fleste til ja 😣 PostNord har jeg ingen dårlig erfaring med. Hvem bruker hvem når delene kommer her til lands? Når jeg tenker meg om så har jeg handlet fra Summit før men det er lenge siden og kan ikke huske om det var positivt eller negativt med innenlands frakt, eller hvem som fraktet.

Edited by xr4ti
Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, Afr skrev:

Jeg var på summit når jeg var i usa.. ganske imponerende bygg og lager!  har du sjekka lokalt? hva er det du skal ha? jeg får somregel tak i alt jeg trenger til mustangen  på ponyparts i ski.. alt er på lager der å. 

Har skjønt de er store ja men det er det vel flere som er i USA 🤭 Det er deler til den 140 Limamotoren i Merkuren. Det er samme motor som i Mustang Turbo og Thundebird Turbo m.fler. Er nesten ingen som har deler til disse liggene her på bjerget og performance deler er det ikke noe av. Har spurt flere men de må bestille inn og da blir prisen deretter så det blir dessverre flere tusen kroner dyrere å handle norsk enn utenlands, dessverre for jeg ville helst støttet de norske forhandlerne.

Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, xr4ti skrev:

DHL kjenner de fleste til ja 😣 PostNord har jeg ingen dårlig erfaring med. Hvem bruker hvem når delene kommer her til lands? Når jeg tenker meg om så har jeg handlet fra Summit før men det er lenge siden og kan ikke huske om det var positivt eller negativt med innenlands frakt, eller hvem som fraktet.

Jeg vet ikke hvilket fraktselskap som blir valgt. 

Ingen er dårlig hele tiden, men akkurat nå venter jeg på en ramme til en tilhenger som PostNord skulle ha levert for en god stund siden. Jeg ringte dem, og fikk svar at de hadde kun utkjøring til området jeg bor i hver tirsdag. 

Seriøst? I 2020..

Edited by arreis 78
  • Haha 1
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, arreis 78 skrev:

 akkurat nå venter jeg på en ramme til en tilhenger som PostNord skulle ha levert for en god stund siden. Jeg ringte dem, og fikk svar at de hadde kun utkjøring til området jeg bor i hver tirsdag. 

Seriøst? I 2020..

godt det er tirsdag i dag da 🤭 Litt kleint i en verden hvor snart 50% av alle personlige kjøp er fjernkjøp med kun en leveransedag i uken.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, arreis 78 said:

Jeg vet ikke hvilket fraktselskap som blir valgt. 

Ingen er dårlig hele tiden, men akkurat nå venter jeg på en ramme til en tilhenger som PostNord skulle ha levert for en god stund siden. Jeg ringte dem, og fikk svar at de hadde kun utkjøring til området jeg bor i hver tirsdag. 

Seriøst? I 2020..

jeg er på min 3 uke nå med postnord. de skulle frakte en pakke fra oslo til hønefoss.  har brukt jetcarrier på 99% av deler til mustangen og de bruker postnord. å hver jæ***** gang leverer de pakken på feil sted. har vel i gjennomsnitt hatt en pakke i måneden de siste tre årene fra jetcarrier og det har vert mye store tunge pakker. så jeg har hatt MASSE klager til dem. en eneste gang klarte de å levere på riktig sted, men da hadde jeg byttet jobb. så de leverte pakken på min gamle jobb. stort sett så leverer de pakkene mine på meny inni i kuben, et lite og trangt kjøpesenter når man skal ha ut en 30kg tunge pakke som mye større enn en handlevogn. dette drop pungtet er ikke det nærmeste til min adresse, det er faktisk ikke det nest nærmeste engang!  det helt klart vanskeligste med å bygge bil i norge er det h***** postnord!  

 

så for all del uansett hvor du handler.. UNNGÅ POSTNORD!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, k3nn37 skrev:

det helt klart vanskeligste med å bygge bil i norge er det h***** postnord!  

 

så for all del uansett hvor du handler.. UNNGÅ POSTNORD!

Haha +1 :lol:

Jeg har heller ikke noe positivt å si om Postnord. Hvis man kan unngå, gjør det for da slipper man irritasjon! Jeg vil heller ikke anbefale Schenker! 

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

X - Honda Civic '97 1.4S

Ford Mondeo '05 1.8

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...