Jump to content

Oslo går 2,4 milliarder i underskudd pga lite bilbruk.


and

Recommended Posts

Oslo i akutt pengenød • Varsler milliardkutt og avlyste valgløfter

Biler som ikke er i bruk er ikke hele årsaken til milliardunderskuddet, men når velferdsnorge er bygd på bilavgifter så hjelper det ikke når bilen står parkert. Og det er stille i Oslogatene. Kø er fremmedord. Fattigfolket kjører kun fra A til B, og de bedrestilte under rushtidpassering i elektriskdrevet kjøretøy kreves bare for en tier! Det er ingen som bruker de kommunale parkeringsplassene heller når de sitter hjemme, og de skyhøye parkeringstakstene er det da også ingen som betaler.

"Byregjeringsleder" Raymond ser ut som han har fått dørbladet i trynet. Dette er det grønne skiftet partiet hans AP sammen med MDG vil gjennomføre i taler og pressemeldinger. Siden 12 mars er det ikke lengre ord i en festtale. Dette er virkeligheten. Slik er den hverdagen. Ingen bilbruk eller unødvendig forbruk. Kun det nødvendige for å overleve. Og det er stille. Stille i byen, og stille fra rådhuset. Har ikke hørt noe fra MDG, og heller ikke Raymond snakker om miljø lengre. Det eneste han skal snakke om nå er kutt i velferd og gratistjenester så det er nok best å si minst mulig.

Jeg kan fortsatt se rester av Oslo europeisk miljøhovedstad 2019 i vinduer, og på bygninger som forteller om fjorårets feiring som miljøhovedstad hvor pengebruk den gang ikke var noe problem. Det var til og med smålig å stille spørsmål. Dette hadde byen råd til var meldingen fra Raymond.  https://www.miljohovedstaden.no/
Den teksten på den nettsiden der er kan fort ende opp som oppsummeringen av 2020. 😛 Ting skjedde. Hele året. Over hele byen.

Kanskje Elbilforeningen kan bli med på dugnaden? En bil er fortsatt en bil uansett hva som fylles på. Avgiftfrie lett lastebiler betalte mva på kjøpesummen, og har trippeltakst i bommen. Da burde elbilbilistene kunne betale bensinbiltakst. For er det miljøet som var grunnen til kjøp av en 2.5tonn Audi e-tron så er det nå god plass på buss, trikk og t-bane som er enda mer miljøvennlig.

Eller er det bare jeg i 30 år gammel bil som Norges bilbransjeforbund ønsker at jeg skal få 8K i vrakpant for som skal redde byen fra underskudd?

  • Like 5
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, k3nn37 skrev:

er jo bare en ting å si til oslo..

 

Klassiker dette :lol:

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

X - Honda Civic '97 1.4S

Ford Mondeo '05 1.8

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...