Jump to content

Sierra ohc på cvh girkasse


kennnet

Recommended Posts

Ford Sierra CHV 1.8 er levert med T9-kasse, så ja, men hvilken kombinasjon av clutchhus, svinghjul, clutch, støvdeksel og starter du trenger må du nesten Google da dette er en litt uvanlig kombo.

Link to comment
Share on other sites

Jeg stemmer heller for Zetec eller Duratec hvis man først skal i gang med noe slikt :) Det finnes mye ettermarkedsdeler i form av enten sugetrim eller turbo/kompressor konvertering. 

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

X - Honda Civic '97 1.4S

Ford Mondeo '05 1.8

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to comment
Share on other sites

Såg for meg en 2 liter med forgasser, siden bil er forgasser fra før, men ser folk har konvertert zetec til gasser, men usikker på tenning der 

Ford 20m rs 1968 hardtop

Granada 1983 2,8

Link to comment
Share on other sites

Ok, skjønner. Kan jo bygge på en CHV også. En skal ikke kimse av en XR3-motor. Kvikk som f i en lett mk3/4. To-port forgasser og kvass kam og litt god eksos så er du der. Fullt lovlig og om du slenger på bremser fra en XR3i så stopper den også :)

Finnes systemer for å bygge om Zetec med stand alone tenning når en kjører gassere. Sjekk Burton, de har mye snadder til Ford.

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, kennnet skrev:

Såg og at det var noen som hadde montert 1.6 cvh topp på 2.0 zetec motor

Ok, takk for svar 🙂 vet du om 1.4 kasse er noe sterk?

Ford 20m rs 1968 hardtop

Granada 1983 2,8

Link to comment
Share on other sites

Det enkleste for deg er nok å få tak i en 1.6 CHV med girkasse, da kan du sette vekk den originale motorpakken men du trimmer i vei på en motor som gir deg så mye mer glede enn 1.4 motoren. Vet ikke om 1.4 og 1.6 kassen er like men vil anta det er noe forskjell på utveksling. Har bare erfaring med X3i og det begynner å bli noen år siden. 

Link to comment
Share on other sites

12 timer siden, kennnet skrev:

Såg og at det var noen som hadde montert 1.6 cvh topp på 2.0 zetec motor

Er brukt endel i Englang, de kaller dem zvh. Får du tak i en girkasse fra Rs turbo, så har du diff brems også

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...