Jump to content
Selcuk Celayir

Ford Fiesta ST (er den verdt den prisen)

Recommended Posts

Hoi!
Jeg har hatt en sånn i hus en stund, å det er en helt super bil å kjøre med!

men! senkesett ville jeg kasta på fjorden, den er stiv nok fra før!
Jeg syntes den er litt dyr i å med at den ikke er orginal.. hadde den vært helt orginal så kanskje.
hva med feks denne? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=177459933 sparer 20k å får en med lavere KM, står heller ikke noe om service hefte på den røde.

Hei,

Tusentakk for raskt svar. Har du mulighet til å ta en liten telefonsamtale med meg angående bilen hvis du har god peiling? Det er veldig mange spørsmål jeg har, da jeg ikke har såå mye peiling på biler. Eller skal jeg ramse opp spørsmålene her bare? 

1. Bilen har blitt chippet med "REVO stage 1 med luftfilterløsning", kan dette føre til problemer over tid på f.eks motor/girkasse?
  2. Det er "Milltek non res race eksos. (Ikke downpipe)" på bilen, vil dette skape trøbbel på en EU-kontroll?. Han skal ta med bilen på EU-kontroll nå til mandag sa han

1. Når ford har mer eller mindre egne tunere, som beholder garrantien, hadde jeg gått for de... å hvorfor selger ikke har gjort det aner jeg ikke? kanskje revo lover mer hester? Hadde det vært mountune så hadde jeg ikke vært skeptisk, men revo er det litt værre med.. men det kan vel ikke være så galt når det "bare" er stage 1.

2. Non res race eksos? er det ett pent ord for raka rør? bråker det mye blir det somregel bråk på eu`n... 

Lyden på fiesta`n er litt tam orginalt... de har jo tatt inn falsklyd i kupe`n via rør.. 

Jeg hadde gått for orginal bil i dempere/tuning og fått på noen andre felger.

Hei igjen,

Nå har bilen vært gjennom EU-kontroll og 1 feil har dukket opp og det er bare feil innstilling på tåkelys. Selgeren sier at den har vært gjennom EU-kontrollen med senkesettet og eksosen, kan dette stemme da senkesettet f.eks ikke er godkjent på vognkortet? Fordi han sa at ingenting som har blitt gjort med bilen er godkjent.

Og her om dagen sa han til meg at han hadde fått bud på 150k og da sa jeg bare at han måtte selge bilen hvis han var fornøyd med det fordi jeg ikke kunne tilby noe mer. Men nå sier han plutselig at jeg kan få den for 145k, og da vet jeg egentlig at han er ute etter å få mest mulig penger av meg ved eventuelt kjøp.

Hva tenker du/dere er maks pris for denne bilen?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=180149632

Denne er rett plassert i pris syntes jeg. 
Det er jo fullt mulig den har gått igjennom eu`n, det er jo ikke alltid de henger seg opp i sånne ting.
Du kan jo å regne ut hvor mye det koster å ta inn en fra tyskland eller sverige, så får du jo en pekepinn på pris der å.

Å det er vel naturlig at selger er intressert i å få mest mulig penger av deg, men du har jo lov til å komme med bud å! det er jo gjevnt med ST`er som kommer og går på finn. 
Så hvis du ikke er veldig fornøyd med akkurat denne så dukker det nok opp noe annet fint etterhvert.

som sagt, hadde det vært meg som skulle ha en FiSt så skulle det vært en orginal bil med fin historikk på servicer og det som er.