Jump to content

Bygge om xr3i til rs turbo


ThorM

Recommended Posts

Jeg har fått kjøpt meg en nesten komplett rs turbo motor som jeg har planer om å sette i min xr3i. Er det noen her som kan svare meg på om det er mye jobb mtp det elektriske? Ser også at det mangler ei dyse og begge oljerøra på turboen, er det noen her som kan ha det liggende eller vet hvor jeg kan få tak i nytt? Det er gule cosworth dyser som står på og en Garett T3 turbo

Link to comment
Share on other sites

Nå husker ikke jeg åssen modell du har men motoren du nevner er da en EFI-motor siden den har elektroniske dyser. Vet ikke om de siste mk4 hadde EFI-motor ellers er det typisk k/KE-jetronic på RST. EFI-turbomotoren stod vel kun i Fiesta RST, en bil som ikke ble solgt i Norge (det finnes dog noen her til lands) så du må da ha ECU i det minste fra disse motorene. Du må nok fylle på med noe mer info her. 

Link to comment
Share on other sites

Det jeg har fått opplyst er at det er fra en orginal mk4 rs turbo. Oppbygd med Piper camkit, justerbart camdrev, rst veiv og råder og CVH EFI blokk og topp. Og med da som nevnt Saab turbo og gule cossie dyser

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...