Jump to content

Hvor kan man få hjelp til godkjenning av motor


HLS

Recommended Posts

Hei!  Vet ikke om dette er rett del av forumet (i tilfelle får admin flytte tråden :)

Har en 2005 transit connect høy utgave som jeg søkte til bt om å få godkjent 1.8l zetec i. (pga deffekte dyser og pumpe i orginal motor) så jeg skaffet meg en connect lav/kort donorbil. 

Fikk den søknaden godkjent. 

Allt ble byttet over, tank/ledningsnett/motor osv osv. 

Så dro jeg på bt å spurte om det var noe spess av dokumentasjon som jeg måtte ha.  

Selvfølgelig så må jeg ha dokumentasjon fra ford at det er fagelig utført/rett deler som er brukt og at karosseri tåler den stooore effekten... 

Men problemet er at jeg finner ikke noen i ford som er villig til å utføre papirarbeide som trengs for at jeg kan få motoren godkjent. 

Er det noen her inne som har kontakter/mail/tlf nr til noen som kan hjelpe meg med dette? Om jeg må kjøre til oslo for å få dette utført så er ikke det noe problem(bor i trøndelag selv) . 

 

Er bilmekanikker selv så det er fagelig utført 👌🏻😁 viss ikke så får jeg bygge tilbake bilen i orginal stand da bilen er bra teknisk stand og mye påkostet. 

FB_IMG_1594248506370.jpg

Link to comment
Share on other sites

når ble søknaden godkjent? 

reglene har vel endret seg endel i det siste...

jeg har det for meg at det er en petter i sfoor i trondheim som er glad i ford å kan mye om dette(?)

Link to comment
Share on other sites

47 minutter siden, Afr skrev:

når ble søknaden godkjent? 

reglene har vel endret seg endel i det siste...

jeg har det for meg at det er en petter i sfoor i trondheim som er glad i ford å kan mye om dette(?)

Stemmer det men etter vegvesenet endret fra regioner til  divisjoner så er kontaktpersonene fjernet fra Vegvesen.no og det er nå en egen epostadresse for slike henvendelser delt inn i geografiske områder. Sjekk denne siden for adresser:  https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/ombygging/amatorbygg/kontaktinformasjon-amatørbygg

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Afr said:

når ble søknaden godkjent? 

reglene har vel endret seg endel i det siste...

jeg har det for meg at det er en petter i sfoor i trondheim som er glad i ford å kan mye om dette(?)

Ble søkt å godkjent søknaden i 2016, alltså en stund siden 😅 

Så regler har nok forandret seg siden den gang. 

Så da bør jeg sende mail til sfoor midt norge, å se om de kan hjelpe. 

Bare jeg ikke må søke om amatørbygg å betale på dyre dommer for å få bilen godkjent 😅

I teorien et ganske lett motorbytte å få godkjent, samme bil og effekt, bremser osv men når man må ha dokumentasjon fra ford så ble det værre. Så da byttet jeg bil istedefor. 😂

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...