Jump to content

Ford Focus ESP-gjengangerproblem


ann3h

Recommended Posts

Usikker på hvor jeg skulle legge denne da jeg ikke er godkjent som medlem enda og dermed ikke fikk lagt ut i teknisk. 

Jeg har da som så innmari mange andre fått opp den berømte ESP-lampa på min Ford Focus 05 mod. Lest av feilkoder og fått opp den som er avbildet. 

Tok den deretter inn på Ford verksted, hvor de påstår at HELE abs-pumpen må byttes? Dette vil si en del til over 20k ny (ønsker ikke brukt siden det er en gjengangerfeil). Men jeg har lest og hørt at det er nok å skaffe og skifte bare HCU-delen? Synes da det er litt merkelig at de på verkstedet påstår at hele må skiftes, til tross for at dette er akkurat samme feil som "alle" andre har, og har fått fikset med å bytte kun HCU. 

Lurer også på om det trengs programmering ved bytte av kun HCU? For dette pratet de også om - at det må programmeres ved bytting. 

Veldig lei og oppgitt nå, så håper noen her inne har peiling slik at EU-godkjenning blir litt rimeligere :) 

IMG_20200712_153456.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hei, har byttet mangen slike, i begynelsen måtte vi skifte komplett enhet, da man ikke fikk kjøpt hcu uten modul, men det er mangen år siden det ble endret. Lenge siden jeg har gjort det, men mener det ikke var noe prog der

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...