Jump to content

Bytte av ventilstyringer.


Slåstad RS

Recommended Posts

Jeg har alltid fått montert k-linere de gangene styringene har vært slitte, aldri hatt problemer med det. Er motorverksted som gjorde jobben som anbefalte dette alle ganger, er billigere og like bra visstnok. Har jo også lest mange skrekkhistorier om folk som dæljer inn nye styringer selv, hvor de løsner etterhvert. Om jeg ikke husker feil trengs det maskinering etter bytte av styring, mens k-linere maskineres og tilpasses/sentreres ventilseter i monterings operasjon.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det er folk der ute som direkte fraråder å bytte styringene i Cosworth topper. Grunnen er at det er umulig å få ut de originale styringene uten å presse dem ut slik at de river i aluminiumen i toppen. 
Når jobben utföres fagmessig korrekt, så har jeg aldri hört eller sett noe som helst negativt om K-linere. Tvert imot har de unikt gode egeskaper og folk som jeg forholder meg til bruker dem mer enn gjerne. :) 

  • Like 1

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, RS 1000 said:

Det er folk der ute som direkte fraråder å bytte styringene i Cosworth topper. Grunnen er at det er umulig å få ut de originale styringene uten å presse dem ut slik at de river i aluminiumen i toppen. 
Når jobben utföres fagmessig korrekt, så har jeg aldri hört eller sett noe som helst negativt om K-linere. Tvert imot har de unikt gode egeskaper og folk som jeg forholder meg til bruker dem mer enn gjerne. :) 

Er dette jeg har hørt rykter om også. Mener å ha hørt at en må borre de ut så mye som mulig føre pressing skal dette unngås, men har vel ikke sett noen som faktisk har gjort den jobben. Er køkjøring på alle motorverksteder virker det som,  så får vel bare vente på noen som kan K-linere. 

Bør ikke være FOR mye venting føre det hopper på plass en Ohc topp i stedet...

 

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

K-linere er det rette valget og det er jo en relativ enkel og grei jobb som ett verkstad burde kunne klare "innimellom". :) 

OHC toppen har sine utfordringer og den blir også bedre med K-linere. :) 

Edited by RS 1000
  • Like 1

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, RS 1000 said:

K-linere er det rette valget og det er jo en relativ enkel og grei jobb som ett verkstad burde kunne klare "innimellom". :) 

OHC toppen har sine utfordringer og den blir også bedre med K-linere. :) 

Da får jeg mase mer og få fikset det. Har bestilt nye eksosventiler også, så da vil jeg tro det blir bra.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Det må du gjöre. :)
Å få utstyrt en topp med en höykvalitet ventilsetejobb har langt större påvirkning på sluttresultatet enn man skulle tro så du bör finne noen som gjör en god jobb i stedet for en rask jobb. 

  • Like 1

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...