Jump to content

Ford mondeo mk4 07 2l 140


Mondeo mk4

Recommended Posts

Hei hjelp. 

Jeg sliter med at det lugger når jeg kjører med halv gass. Helst på 3,4,5 gir. Kommer opp varsel på service hels tiden verksted har hatt den inn sjekket med data men kommer ikke noe feil bare service kappa. Har sletta kommer tilbake etter en uke. Tid. Lugginga skjer uansett om jeg har fulltank eller halv takk. 

Jeg bytta turbo i juni. 🙈 Håper. Noen kan gi meg noen råd hvor jeg skal begynne 🙈🙈🙈

Link to comment
Share on other sites

Ikke lett å gi råd men litt av min erfaring. Hvor langt har doningen kjørt da? Tenker litt på at EGR begynner å tette seg litt til. Lenge siden den er byttet/renset?

Hadde slik juksing på min og da var det lmm og det ga heller ikke feilkode men ble ble borte etter bytting av lmm. Men jeg har svenskeutgaven 🤫 så mulig ikke lmm er lik.

Slitte dyser kan og gi slik juksing har jeg erfart. Jeg ville begynt med å rense lmm, se an og om det ikke hjelper, måle baklekkasjen på dysene for å se om en eller flere dyser avviker, og så videre sjekket EGR om dysene er i orden. DPF er i orden, dvs ikke begynt å tette seg og slangene ikke brent (lekkasje)? Når du ikke har noen konkrete feilkoder å gå etter så blir det litt "blind høne finner og korn"

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...