Jump to content

Haltech datasprut


Afr

Recommended Posts

Jeg har ett Haltech sprut til overs som noen kan få mot at de henter eller betaler frakt.

Før du blir for ivrig og tenker at detta er sikkert ett elite 1500 som er supersweet! så må jeg skuffe deg litt! Det er ett gammelt sprut! men det har i det minste stått på en cosworth!

Å det hadde jo vært morro hvis du faktisk brukte det å posta litt om det her! 

Det er ett Haltech E6K sprut, å det følger med en laptop som en kan programere med, til å med manualen! så her er det bare å kjøre på!

 

Veldig fint om den som får denna har pusla litt med sånn som dette før å kan gjøre noe gøy med den å ikke bare skal flippe eller legge den i hylla å glemme den.

 

Post her om du vil ha det! så tar vi det derfra.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vi har jo sett at ungdommen bytter ut slike gamle klenodier som dette da de ikke stötter blue toth, blå skjerm, multicoiler og div moderne dill og unödvendigheter. 
Jeg er imidlertid stor tilhenger av disse gamle sprutene og takker mer enn gjerne takk til å overta det. Nårtid det evt. blir montert må gudene vite, men jeg har div. Ford stående med motorer som har fordelertenning og som derfor er perfekte kandidater. ;) 

Edited by RS 1000
  • Thanks 1

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Gjenbruk, det liker vi 👍 Satt en stund med fingeren på "kjøp-knappen", mest på tanke for den 2,3 16v Limamotoren min men vet med meg selv at det ville tatt laaaaaaaang tid før en evt byggetråd kom på trykk 😉 Hyggelig at RS1000 fikk dette og det skal bli spennende å se utnyttelsen av et slikt "steinaldersprut". Husker jeg fikk tilsendt papirkatalog og kopi av manualen til F3 fra GIK i Sverige. Det var helt upløyd mark den gang og fryktelig spennende men kostnaden den gang var som et halvt statsbudsjett så ble med drømmen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at diverse motortunere snakker varmt om de nyeste sprutene med den siste teknologien. Det er ikke måte på hvor store fordeler det skal väre med å kjöpe det siste og nyeste med massevis av utganger, mye Hertz osv osv. Hvorfor det er så store fordeler og hvor stor effektökningen blir ved å bytte ut til ett nyere spurt, det har jeg ikke sett noen sammenligninger på så gamle motorer som dette sprutet må kjöres på. 

Moderne motorer har f.eks 4 - 8 stk. coiler og 4 - 8 dyser dyser som kjöres sekvensielt med sylindertrim og da trenger man ett sprut som har ett höyt antall kanaler og utganger, men at dette öker effekt og dreiemoment m.v. på en motor med gode manifolder, det er jeg kritisk til. ;) 

Man kan argumentere for at til en velbygget racemotor er ett sprut med kun 2 - 4 utganger nok (tenning, dyser primär og evt sekundär og ladetrykk), men inntrykket er at dagens ungdom "trenger" det störste, "beste" og mest avanserte sprutet med en gang. Racepak og USB virker å väre ett absolutt must. 

Hehehe, det der husker jeg også.   

Edited by RS 1000
  • Like 1

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg ikke värt borti för så det er interessant. :) 

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...