Jump to content

Registerreim + stabstagforinger


gotthard

Recommended Posts

Må bytte stabstagforinger foran på Connecten min, 2012 mod gammel postbil, Ser ut som hele traversen må ned, stemmer det?

Bilen har gått 90000km og er i god form, men vurderer å bytte registereim på den men da bare den utvendige, leser rundt at den innvendige er et reint helvete å bytte sjøl, noe som har prøvde?

Tenker vel litt slik at det er den utvendige som får juling pga støv å dritt som flyr rundt?

Ford Focus 2010 1.6 tdci

Link to comment
Share on other sites

90hk. 1.8 TDCi. Har allerede byttet bærearmer med foringer og kule, endeledd, hjullager og lenkearm, blei bedre menn er fremdeles mye klonking så da er det vel egentlig bare stabstagforingener igjen. Ford forlanger 3000 for bytte så jeg får se hva jeg orker, Er vel i såfall bare å løsne traversen å senke den litt eller må tanstang osv ordnes med?

 

Ford Focus 2010 1.6 tdci

Link to comment
Share on other sites

Har løsna bakre bolter på traversen, brukk spett og presset den nedover og lagt en stor pipe over bolthull mellom travers og dørk, da slipper du å løsne tannstanga. Ang registerreim, så er det to utgaver, en med to reimer, der det er en del arbeid å skifte nedre reim, den andre har kjede nederst og reim øverst, da er det lett

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, grcossie said:

Har løsna bakre bolter på traversen, brukk spett og presset den nedover og lagt en stor pipe over bolthull mellom travers og dørk, da slipper du å løsne tannstanga. Ang registerreim, så er det to utgaver, en med to reimer, der det er en del arbeid å skifte nedre reim, den andre har kjede nederst og reim øverst, da er det lett

Takk, da prøver jeg det. Min er det reim ini motoren og etter det jeg får vite (RWPA motor) menn man vet jo aldri 🙂 Byttet før på et par av de tidligere hvor du bare byttet reim utenpå motoren med kjede inni, funderer sterkt på bare å bytte den utenpå nå også, ta sjangsen på at den inni holder. er enda 2 år før 10års grensa men.

Ford Focus 2010 1.6 tdci

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, grcossie said:

Har du 2 reimer ville jeg ha bytta begge, har sett et  par eksempel der nedre reima har røket

Ja, må se hva jeg klarer, sliter litt med gikt i fingra så er litt slit å skru for tia. Ser neste ut som motoren må ut omtrent på dessa motorene, i å med at hele fronten må ut, var trangt nokk på de andre eldre connectene jeg har bytta på 🙂 Ford skal vel å ha en grei penge for å bytte så.

Ford Focus 2010 1.6 tdci

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, grcossie said:

Litt trangt ja. Husker ikke helt i farten hva prisen ligger på, men er fort noen kr ja

Sendt mail til Jessheim i dag så får se da, eller jeg tar sjangsen på at den holder 2 år til. Biler er nettop godkjent å planen er da at neste eu så går den bort, er bil nr 2 å blir bare brukt til å frakte sykler, materialer å kjøre henger med så.

Ford Focus 2010 1.6 tdci

Link to comment
Share on other sites

On 11/2/2020 at 11:52 PM, grcossie said:

Litt trangt ja. Husker ikke helt i farten hva prisen ligger på, men er fort noen kr ja

Fikk svar i fra Jessheim nå. 19300.-. blir å kjøre med den så lenge den holder tenker jeg, kjeder jeg meg veldig i sommer så kanskje jeg bytter sjøl.

Ford Focus 2010 1.6 tdci

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, grcossie said:

Huff, ikke bra når helsa svikter

 

Jepp, og de fleste av oss havner dessverre der at vi en dag må begrense hobbyen våres pga det, klarer fint sånn som bremser og slitedeler, sveising osv men kronglete stillinger og steder sier dessverre stopp...

Vel takk for svar i dene tråden 🙂

 

  • Like 1

Ford Focus 2010 1.6 tdci

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...