Jump to content

Mondeo 2009 .skrapelyd dersom jeg bremser i 30 kmt i en bratt bakke


Balltus12

Recommended Posts

Hei på dere. Jeg har fått en lyd i bilen min etter at jeg kjører ned en bratt bakke i sakte fart og bremser forsiktig. Dette kommer ikke alltid frem. Men jeg har merket dette nå spesielt di to siste dagene i en spesiell bakke. Jeg kjører veldig forsiktig og bremser forsiktig nedover. Da kommer det en lyd som minner meg om et deksel som skraper inntil noe. Litt lengre ned i bakken er det ingen ulyd. Bremseklossene mine er det meget i gjen på. Denne lyden kommer bare frem når jeg kjører nedover i en bratt bakke. Dette lurer jeg veldig på. Noen som har vært borti dette med sin mondeo tro?

Edited by Balltus12
Link to comment
Share on other sites

Av generell erfaring uansett bilmodell: sjekk om det har kilt seg en sten/grus mellom bremseskjold og bremseskive eller om bremseskjoldet er deformert eller har rustskader slik at det subber i skiven. Se etter slitespor på selve bremseskiven, er det noe som subber så blir det gjerne et slitespor på skiven.

Link to comment
Share on other sites

Kan og være klossene, som skraper mot rustkant ytterst og innerst på skivene,  lyden vil da gjerne forsvinne når du har bremset litt og fått temperatur i klossene. Rust kanten kan du banke vekk og sjekk at klossene går lett i caliper klavene

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det henger deler av bunnplaten under bilen . Jeg tror det er dette som subber nedi veien da den har veldig store hjulspor. Jeg vil tro det er dette som skremmer meg!

er ikke mye å gå på selv om det ser slik ut på bilde. Får vel krabbe under i morgen.....

cover.JPG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...