Jump to content

Turbo Technics F73 til salgs på FINN


xr4ti

Recommended Posts

Jeg tror at det var slik at dette kittet ble levert med forskjellige ladetrykk  avhengig av hva man gjorde med kompresjonsforholdet i grunnmotoren. 

Med "høykomp" rundt originalt, så kunne man ikke lade så mye og resultatet ble 225 hp.

Så kunne man senke kompresjonsforholdet litt og øke ladetrykket litt slik at kan fikk ut 280 hp.

Så var det "The Minker car" oppsettet som hadde enda lavere kompresjonforhold og ladet 1,04 BAR (tror jeg) for 323 hp. 

Edited by RS 1000
  • Like 2

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Dette hadde vært noe da jeg fresa rundt i 2.9!
Skal en bare kjøpe det å legge det på hylla for fremtiden?

Link to comment
Share on other sites

For en entusiast så er dette noe som man kunne pusset blank og fint og hengt på veggen som en dekorasjon. Klart dette settet gjør seg best på en motor og det blir jo ikke flere av disse så en viss verdiøkning må en nok regne med, særlig om man får samlet deler så det blir komplett. Selv de gamle Volvo R-sport turbosettene begynner å bli kostbare om de er komplette enda disse ble det jo solgt langt flere av (skulle nok ha spart på de 4-5 settene jeg hadde liggende ). Slike oppgraderingssett har hatt en viss økning siste årene og jeg som følger litt med på hva som skjer i Merkur-verdenen har sett at disse oppgraderingsettene fra Rapido  som ikke har blitt solgt nye på snart 20 år blir solgt for 1500 dollar og mer.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...