Jump to content

Superformance MKIII-R med 7.3L Godzilla.


and

Recommended Posts

Wow! Denne er bare noen timer fersk, men det ligger bildegalleri her https://www.hillbankracing.com/Superformance-Cars/MKIII-Post-2000/SPO-3452-Godzilla/

Ruller du ned i bildealbumet så finner du R utgaven, men twin kompressorutgaven er også noe å glo på under panseret.

Dette er nye MKIII-R utgaven som er modernisert for kunder som ikke lever i fortiden. https://www.superformance.com/factory-models/mkiii-r

  • Empty Weight: 1,840 lbs/834kg.
  • 351 Motor 2,485 lbs/1127kg.
  • 427 Motor 2,590 lbs/1175kg
  • 460 Motor 2,660 lbs./1206kg. Vil tro 7.3L ikke vil bli noe tyngre enn gamle 460?

Her er en snutt med detaljer på en 427.
De luftslissene langs karosseriet er ikke helt min greie, men har resten en funksjon så kunne jeg nok leve med det.

 

Link to comment
Share on other sites

Ja Superformance er stoppestedet for de som ikke trenger å spørre om pris. R skal visst bare lages i 20 eksemplarer årlig og startprisen er 80K Usd for rullende chassis uten drivlinje. Vil tro du er mangler litt på en feit nøkkelferdig R om 80K er alt du har i lomma. R er lansert i rett tid nå som Cobra har fått en opptur av filmen så det blir nok ikke noe problem å bli kvitt 20 i året.

Noen som vet om folk med penger til overs så er det bare å få de til å ringe for å høre detaljer om 7.3L Godzilla. https://www.hillbankusa.com/vehicles/512/1965-cobra-427-s-c-superformance-mkiii-mkiii-r

Ser ikke ut som noen i mediabransjen har fanget opp denne 7.3L? Inntaket ser blankere enn hva som leveres i lastebil, og hva med motorstyringen eller girkassen? Vil vite mer.
Lastebilmotor i god gammeldags sportsbil av fjærvektklassen av er en spennende kombinasjon. Kommer ikke på så mange andre enn Viper i moderne tid?
Innerst inne så har jeg ønske om å se 7.3L på vanlige 15" hjul uten luftutslippene bak hjulene, men 6 stempler option bak 18" lavprofil er nok bedre egnet inn og ut av kurven. Selvsagt uten moderne startknapp som option til 250 dollar. Her skal det være taggete nøkkel som skal gnage i lomma.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Denne 7.3 Superformance er fortsatt ikke fanget opp av mediabransjen.
Control Pack til 7.3 fra Ford Performance skulle lanseres høsten 2020, men det ble utsatt til sommer 2021 så det tar ikke av med kjøreklare 7.3L swap når motorstyringen må fikses selv inntil videre.

Superformance har midler så de hadde en 7.3L klar til SEMA som ble avlyst i november.
Her er en artikkel med bygger https://www.rcnmag.com/news/sema-2020-superformance-debuts-7-3-liter-godzilla-cobra

Dynokjøringer:

Jeg ser en sportsbil, men hører lyden av lastebil på slutten. Røft!
https://www.facebook.com/VsAutomotive/videos/3510630855664276/

https://www.facebook.com/VsAutomotive/videos/3535669049827123/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...