Jump to content

Parkeringsvarmer S-Max 2013 varmer ikke


Marius M

Recommended Posts

Hei Ford-folk,

Jeg har en S-Max der park heateren ikke varmer kupeen og da heller ikke tiner vinduene, dette er litt kjedelig med små barn etc. Det fungerte i fjor og da ble det godt og varmt på ganske kort tid.

Jeg hører at "noe" starter og går i høyre hjulhus, men vifta inne i bilen går ikke. Jeg lukter heller ikke den diesel-lukta jeg mener jeg lulkta i fjor når park-varmeren gikk. 

Har ikke begynt å kikke på sikringer og slikt ennå, håpet å få litt input her for å kunne gå målrettet til verks.

Det er også er parti på frontrutevarmeren som ikke tiner, et felt fra tak til panser, men slik var det i fjort også, så dette har nok ingen sammenheng. Er det noen varmetråder som er gått her og lar dette seg reparere? Jeg mener ruta ble byttet en gang av forrige eier.

Håper på input!

Mvh Marius

Link to comment
Share on other sites

Kan være flere grunner til at varmeren ikke starter,  har hatt 3 biler inne på vekstedet idag, med samme kundeklage. 2 av de hadde for svake batteri og den 3 var låst på feilkode, etter for mangen forsøk på start uten at den hadde gått. Er en sil inni brenneren, som soter til, og gjør at varmeren går surt da den ikke tenner skikkelig, begynner ofte å ryke mye for så å ikke starte i det hele. Av og til går glødepluggen i varmeren, det er egentlig ikke så ofte og vifta inni varmeren kan og ryke. Første du bør gjøre, er å få lest av og slette feilkoder for å se om det hjelper, visst ikke må varmeren ut og åpnes for overhaling. For lite strøm på batteri og lite drivstoff på tanken, kopler ut varmeren

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...