Jump to content

Airbag utløst.


as.

Recommended Posts

Noen som har greie på hva som må til for å reparere bilen etter at airbag i passasjersetet har utløst?

Jeg har en 07/08 Mondeo mklv hvor denne aibagen løste ut etter og ha truffet fortauskant sideveis med passasjersiden, det jeg tror jeg har funnet ut er: må bytte airbag, airbag sensoren, Airbag hjernen og beltestrammere. Hvor sitter sensor og hjerne montert i bilen?

Ser ut til å være grei tilgang på disse delene oss bilopphuggerier så håper og kunne fikse bilen igjen for en grei penge, men er nybegynner på disse systemene og håper noen kan gi noen tips.   

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da har jeg endelig kommet igang, det var airbag gardin og sete airbag passasjersiden som var utløst. Kjøpte sete og gardin på bilopphuggeri  3000.- 

Har montert sete og gardin nå, litt jobb og ta ned taktrekket men ganske grei jobb.

Hadde feilkode på disse og en generell crash status. Med min feilkodeleser får jeg opp att alle airbager har riktig ohm, og jeg får slettet koder så airbag lampe slukker. Men.. når jeg skrur treningen av også på igjen så dukke airbag lampe opp igjen etter en liten stund.

Regner med at problemet er at jeg ikke finner noe mulighet til og reset airbag hjernen med min feilkodeleser, eller er det sånn at jeg må på Ford får å gjøre dette?

Noen som vet???

 

Edited by as.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har endelig fullført reparasjon, vi brukte Ford ids vs1. 

Prøvde først med batterilader koblet til bilbatteri og kunne sjekke feilkilder og nullstille disse, men fikk ikke resetet crash status da vi ikke fikk kontakt med riktig modul.

Kompisen husket da att vi måtte over 13 volt spenning for og "vekke" noen moduler i de fleste biler, koblet til startkabler fra annen bil og med 13,1 volt på bilen var det bare og søke etter feilkoder, følge instruksjonene man fikk opp og slette i vei.👍

Vet ikke om det hadde virket med min I-carsoft, om jeg hadde økt spenning på bilen når jeg prøvde å slette sist, og har ingen planer om å utløse crash status igjen for og sjekke.  Men det var interessant og lære at man måtte øke spenningen for og kunne resete noen funksjoner.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...