Jump to content

Varsellampe for motorfeil lyser gult, motor går i autostop. Fiesta 1.6L Tdci 2013.


Guro

Recommended Posts

Jeg har en Fiesta 1,6  TDCi 95hk Titanium ECOnetic fra 2013. Den har nå ved flere anledninger gitt meg problemer. Når jeg kjører bilen kan motorlampa starte å lyse gult, motoren går i autostop, og melding om at bilen må på verksted kommer opp. Hatt bilen på verksted, der de prøvde å skifte dieselfilter, i håp om at dette var problemet. Ved diagnose er det ingenting som sier hva som forårsaker denne feilen. 

Har sjekket ledningsnett og ecu, men ingen visuelle funn. Montert alt sammen igjen, og bilen starter etter dette. Når jeg igjen tar i bruk bilen hender det feilmeldingen kommer og bilen går i nødstopp igjwb. Før jeg sjekket ledningsnett under/ved batteri fikk jeg ikke startet bilen etter at den stoppet. Feilen har endret seg noe, kan nå starte den igjen etter den stopper. 

Er det noen som har tips? 

Link to comment
Share on other sites

20 minutter siden, skrev Afr:

Hvordan stopper bilen? Som om den går tom for diesel eller er det bom stopp og alt blir mørkt? 

Ingen feilkoder selv om motor lampa lyser? 

Bilen stopper som regel under kjøring, motorlampe og batterilampe lyser, samtidig som autostop vises på displayet. Noen ganger kan den starte opp igjen, andre ganger ikke. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hei. Jeg opplevde det samme utenfor Trondheim etter en kjøretur fra Bodø. Bilen stoppet til slutt helt og motorfeillampe og ladelampe lyser. 
Noen som har en formening om hva dette kan innebære? 

Link to comment
Share on other sites

  • and changed the title to Varsellampe for motorfeil lyser gult, motor går i autostop. Fiesta 1.6L Tdci 2013.
3 timer siden, skrev Hovdal:

Hei. Jeg opplevde det samme utenfor Trondheim etter en kjøretur fra Bodø. Bilen stoppet til slutt helt og motorfeillampe og ladelampe lyser. 
Noen som har en formening om hva dette kan innebære? 

Etter flere verkstedtimer fant de ut at det var drivstofftrykkregulator hos meg. Når denne ble skiftet har bilen gått som normalt. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Se der kom svaret på problemet. Bra det ordnet seg til slutt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...