Jump to content

Diselvarmer Mondeo 2009 2,0 tdi . oppvarmingstid?


Balltus12

Recommended Posts

Hei . Er det noen som vet hvordan man justerer oppvarmingstiden på min mondeo? Mener den i dag slår inn 40 minutter før angitt klokke slett. Kan denne tiden justeres ned til eksempel 20?    Den bruker vel da mindre batteri dersom jeg går ned på tiden dersom jeg får justert denne. Jeg har lest i instruksjonsboken at det går an men har ikke funnet ut hvordan man gjør dette. Er det noen som har vært borti samme problemet her?

Hilsen Balltus 12

Link to comment
Share on other sites

Ja den skal regulere seg selv etter temperatur som Audun-eg skriver. 
Om du vil den skal gå kortere prøv deg frem ved å sette klokkeslett 5 minutter etter da du skal kjøre. Og prøv deg frem ved å øke klokkeslettet noen minutter av gangen til du ender opp med å måtte skrape is eller sette deg i en for kald bil, så går du litt ned på klokkeslett. 
Denne løsningen kan by på problemer ved store temperatursvingninger, det beste vil jo være hvis du har mulighet til å lade batteriet en gang i måneden. 
Jeg kan faktisk ikke huske vi ladet batteriet forrige vinter og da brukte vi dieselvarmer hver ukedag, med kun 16km tur på morgenen. Da var det riktignok ikke så kaldt som denne vinteren. 

2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat
2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, KooPa said:

Ja den skal regulere seg selv etter temperatur som Audun-eg skriver. 
Om du vil den skal gå kortere prøv deg frem ved å sette klokkeslett 5 minutter etter da du skal kjøre. Og prøv deg frem ved å øke klokkeslettet noen minutter av gangen til du ender opp med å måtte skrape is eller sette deg i en for kald bil, så går du litt ned på klokkeslett. 
Denne løsningen kan by på problemer ved store temperatursvingninger, det beste vil jo være hvis du har mulighet til å lade batteriet en gang i måneden. 
Jeg kan faktisk ikke huske vi ladet batteriet forrige vinter og da brukte vi dieselvarmer hver ukedag, med kun 16km tur på morgenen. Da var det riktignok ikke så kaldt som denne vinteren. 

Jeg har 8km. arbeidsvei, og med parkvarmer i bruk både morgen og ettermiddag på hverdager, må batteriet mitt lades opp 1 gang i uka når det er så kaldt som det har vært nå.

Link to comment
Share on other sites

hei i gjen. Dersom varmeren min er i drift når jeg setter meg i bilen. Kan jeg da vri på nøkkelen og bare starte? slår varmeren seg automatisk av eller bør jeg slå den av manuelt på displayet og la den stoppe av seg selv før jeg starter?

Link to comment
Share on other sites

On 2/16/2021 at 8:40 PM, Balltus12 said:

hei i gjen. Dersom varmeren min er i drift når jeg setter meg i bilen. Kan jeg da vri på nøkkelen og bare starte? slår varmeren seg automatisk av eller bør jeg slå den av manuelt på displayet og la den stoppe av seg selv før jeg starter?

Ikke noe problem å starte mens varmer går. Den er jo slik at den starter selv mens motor er i gang om det er kaldt nok også.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...