Jump to content

Bilen starter men stopper igjen


Fayster

Recommended Posts

Jeg har en for Kuga 2010 automat. Den starter og etter et halv minutt stoppere den igjen. Når jeg da prøver å starte vil den ikke starte før etter den har prøvd i et halvt minutt. Sånn har den vært en stund fra og til. Men nå starter den men når jeg setter den i Drive og slipper opp bremsen for å kjøre stopper den. Har funnen ut at vis jeg da skal starte den må jeg holde automat spaken i press mot revers så starter den med en gang. Virker som om det er noe galt med Automat spaken eller bremse bryter er det noe som har hatt noe problem med dette her? 

Edited by Fayster
Bedre forklarende
Link to comment
Share on other sites

Har nå funnet ut at kontakten til vann sensoren i diesel filter lokket har smeltet. Så må få kjøpt nytt diesel filter lokk og ny kontakt til sensor. Er nok dette som gjør at den stopper og lei å starte igjen. Det blir hull i lokke så det kommer luft i dieselen. 

Men i informasjons skjermen står det move gir skifter to P.  Selv om den står i P. Er dette et kjent problem? Evt hva kan dette skyldes? 

Edited by Fayster
Bedre forklarende
Link to comment
Share on other sites

On 2/22/2021 at 7:28 AM, grcossie said:

Det er ikke vann sensor, men varme element. Det kan gjøre at de stopper ja. Har skiftet mangen slike

Når dette varmelementet ikke er i orden vil da glødinga også ikke virke?Har en Kuga som det ikke kommer signal inn på glødereleet? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...