Jump to content

Bytte ut original radio med kina multimedia


xr4ti

Recommended Posts

Er ikke særlig glad i slike DAB-adaptere så ønsker derfor å bytte ut den originale Sony-radioen med en slik Android multidings, noe likt denne 7189-GB 7"Car Stereo GPS DAB+ 3G AUX DVR SD for Ford Mondeo Focus Galaxy S/C-Max | eBay

Hva skal man velge, Android 7.1 osv. trenger man Android 10.0?, dualcore, 8core etc. På den jeg linket til så står det at den kun støtter 3G WCDMA 3G, er det noe som vi har her i landet? Jeg skal høre på radio og kunne bruke telefondelen samt Google-map, thats all. Bilen har i dag telefonstyring via ratt og blinkspaken men får ikke aktivert det (er grått på innstillinger i menyen) så ønsker å benytte det originale systemet.

Noen som har info eller aller helst erfaring fra slike multidingser, er det plug and play i en 2008 Mondeo mk4 som det påstås i reklamene?

Ser det er noen haier som selger disse til 5000kr på FINN og det blir litt for mye peeng synes jeg så derfor er jeg ute etter alternativer FORD Mondeo Focus Galaxy S max Kuga Fusion Transit bilstereo gps med DAB+ | FINN.no

 

 

Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, skrev audun-eg:

Du kan streame musikk fra telefonen via Bluetooth? I så fall er det jo bare å laste ned en radio-app på telefonen og bruke mobilnettet. 

Tenker du da på å benytte den originale Sony-enheten? Det er skjermen jeg har mest behov for mtp på kartfunksjon for å slippe den lille skjermen på telefon. Kar kikket litt på Kenwood sin DMX125 eller hva den heter med 6.8" skjerm som speiler androidtelefon men med alle adapter og slikt så kommer den også på rundt 5000kr men da skal den også fungere 100% intrigert med bilens rattfunksjoner.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 3/5/2021 at 9:35 AM, xr4ti said:

Tenker du da på å benytte den originale Sony-enheten? Det er skjermen jeg har mest behov for mtp på kartfunksjon for å slippe den lille skjermen på telefon. Kar kikket litt på Kenwood sin DMX125 eller hva den heter med 6.8" skjerm som speiler androidtelefon men med alle adapter og slikt så kommer den også på rundt 5000kr men da skal den også fungere 100% intrigert med bilens rattfunksjoner.

 

Da misforstod jeg litt. Forstod det som at det var radio som var hovedsaken. 🙂

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg skriver jo som en kløne så lett å misforstå ☺️

Disse kina androidenhetene ser jo snasne ut da og har jo brukergrensesnitt omtrent som en smarttelefon. Er meget populære i Øst-Europa, Tyskland og det ser ut som det er en del i England som har byttet til disse. Ser Alibaba har disse i bøtter og spann og de nyeste takler også 4G og ganske greie prosessorer har leg lest. Problemet er om driten ikke virker så er det nesten håpløst å få fikset det på garantien som er 12mnd.

Telefonen har igjen begynt å virke med den originale radioen, det var trolig blåtannforbindelsen, funket etter å ha installert telefon på nytt.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, xr4ti said:

Ja jeg skriver jo som en kløne så lett å misforstå ☺️

Disse kina androidenhetene ser jo snasne ut da og har jo brukergrensesnitt omtrent som en smarttelefon. Er meget populære i Øst-Europa, Tyskland og det ser ut som det er en del i England som har byttet til disse. Ser Alibaba har disse i bøtter og spann og de nyeste takler også 4G og ganske greie prosessorer har leg lest. Problemet er om driten ikke virker så er det nesten håpløst å få fikset det på garantien som er 12mnd.

Telefonen har igjen begynt å virke med den originale radioen, det var trolig blåtannforbindelsen, funket etter å ha installert telefon på nytt.

Har også sett de der Kina-variantene som er spesialtilpasset Mondeo MK4. Jeg er meget skepisk til både generell kvalitet og spesielt lydkvalitet, men det kan jo være helt uberettiget.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...