Jump to content

AC- kondensator 2014 Ranger


Caprimaniac

Recommended Posts

Halloi.

Lekkasje konstantert på kondensator. Regner med at hele greia må byttes? Eller kan det lappes? Feks ny O- ringer? Vet jo ikke nøyaktig hvor lekkasjen befinner seg.

Så kommer spm 2: Hvis jeg handler ny kondensator; hvor lett er det å bytte den sel?

AC- anlegget er tomt, så ingen fare forbundet med å åpne systemet. Tenker på koblingene; like lette å åpne som på bensinrørene?

Kondensatoren alene koster 4150 ink MVA her. Nissens, men det står 0 på lager i Norge.... Kan handle på ebay for en 1000- lapp + frakt og MVA, tilsammen omtrent 2000 kr.

Eller enda billigere på Skruvat, men både der og på Ebay er jeg temmelig usikker på om jeg får riktig del.

Må ta en rask vurdering nå. Det er varmt!

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Du må nok skifte den, lekker ofte i nedre kant. Har skifta noen slike og skal skifte på en i løpet av uka. Ikke noe hokus pokus å gjøre selv, må bare få vakumert og fyllt gass. Ikke la den stå lenge med åpne rør, da trekker tørkeren til seg fuktighet

Link to comment
Share on other sites

17 minutter siden, skrev Caprimaniac:

grcossie igjen; litt av et funn å ha på forumet- folk som har skrudde på mange av Ford- modellene og kan litt av hvert. Takk for verdifulle innspill.
 

Har vært Ford mekaniker i 25år, så har vært borti litt forskjellig kan man si. Hyggelig å hjelpe til når man kan

Link to comment
Share on other sites

19 minutter siden, skrev Caprimaniac:

grcossie igjen; litt av et funn å ha på forumet- folk som har skrudde på mange av Ford- modellene og kan litt av hvert. Takk for verdifulle innspill.
 

+1. Utrolig kjekt å få hjelp av disse som jobber med bila våre og som bruker tid på å svare 👍

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...